Gå til innhold

Lett å få jobb gjennom bemanningsbyrå?


Anbefalte innlegg

Er på jobbjakt men har ikke vært i jobb på noen år, i tillegg til at jeg ikke har noen referanser. Har ingen fra den forrige jobben som kan snakke om/for meg. Dette er selvsagt et stort problem i tillegg til at jeg har gått arbeidsledig så lenge.

Har registrert meg hos 3 forskjellige bemanningsbyråer men lurer altså på hvor lett det egentlig er å få jobb innen f.eks. lagerjobb, butikkjobb, kundeservice osv.

 

 

Noen som har erfaringer med å få jobb som ikke krever utdanning gjennom bemanningsbyrå? Er det vanskelig?

 

Hvordan fungerer intervju-prosessen? Er det kun ett intervju eller flere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer iallefall i jobb via slike firma, men du kan ikke være kresen, og det er ofte vikariat på kortere tider 2-6mnd feks. 

 

Jeg hadde nok heller satser på NAV før et slikt firma, men det har du kanskje prøvd allerede?

 

 

Hva mener du med NAV..? At jeg skal leve på livsopphold fra NAV eller at de skal skaffe meg jobb?

De har iløpet av de siste årene ikke greid å skaffet meg praksisplass, men det er mest pga. at jeg bor i gokk.

Lenke til kommentar

Skaffe deg jobb ja, om du mener det er pga. boplass får du flytte på deg.

 

Vanskelig å flytte når man ikke har penger til å betale minimum 2 måneders depositum til husleie + flyttebil. NAV vil ikke dekke slikt med mindre man er garantert jobb.

 

Så da er man stuck og kommer ingen vei.

Lenke til kommentar

NAV skaffer deg ikke en jobb, men de kan være behjelpelig med og få en i jobb.

 

Ikke bare registrer deg hos bemanningsbyråene, stikk innom de og ta en prat - du er mye høyere opp i bunken med en gang.

 

Jeg vet forøvrig selv hvor vrient det kan være å komme seg i jobb igjen etter noen år utfor, men stå på - klarte jeg det så kan du :)

Endret av trollhatt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...