Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En grei regel er vel å ikke rør noe som virker. Du har en motor som fungerer og det er jo synd å kødde med den.

 

Båtmotor kan jeg ikke.

 

HK nerfen på en 2 taker pleier å sitte i forgasser eller eksos. Da er det jo litt merkelig at dette er den eneste forskjellen mellom 40/50hk utgaven. Det er ofte samme motor, alt er likt, men de putter på innsnevringer til den viser 40HK.

  

Det er sikkert en hylse i forgasser(venturi) eller gjemt i innsugs manifold, kanskje i "reed ventilen", hvis den har. Blindrør/blokkeringen/omveier på eksosen er også ganske normalt. Turtalls sperre kan også være morsomt å fjerne.

 

På en 2-takter pleier jeg å anbefale porting. Jeg husker ikke helt hvor man måtte file(om du vil ha moment eller turtall). Finner sikkert mye om dette på google.

 

Jeg tenker bare høyt, kanskje det hjelper.

  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...