Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heihei!

Jeg har nettopp bestilt bursdagsgave til min mor, og hun får en reise til Kroatia fra 13 - 31 august. Vi skal til Cavtat, ikke så langt unna Dubrovnik. Vi er 3 personer som reiser. Jeg syntes det er litt vanskelig å få en ordentlig mening om stedet ift. pris til ting, da det står så mye forskjellig på nettet. Så nå tyr jeg til erfaringer fra andre!

 

Jeg lurte på om hvor mye man burde beregne i lommepenger der nede? Og man bruker vel Kuna? Jeg har lest at man enkelte steder kan bruke euro.. Vi skal bo i feriehus, så vi har mulighet til å handle inn mat og lage mat selv også - så trenger ikke bare restaurant mat, men vi satser på å spise middag ute hver dag (frokost, lunsj, evt. kvelds kan vi ta i eget hus).

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heihei!

 

Jeg har nettopp bestilt bursdagsgave til min mor, og hun får en reise til Kroatia fra 13 - 31 august. Vi skal til Cavtat, ikke så langt unna Dubrovnik. Vi er 3 personer som reiser. Jeg syntes det er litt vanskelig å få en ordentlig mening om stedet ift. pris til ting, da det står så mye forskjellig på nettet. Så nå tyr jeg til erfaringer fra andre!

 

Jeg lurte på om hvor mye man burde beregne i lommepenger der nede? Og man bruker vel Kuna? Jeg har lest at man enkelte steder kan bruke euro.. Vi skal bo i feriehus, så vi har mulighet til å handle inn mat og lage mat selv også - så trenger ikke bare restaurant mat, men vi satser på å spise middag ute hver dag (frokost, lunsj, evt. kvelds kan vi ta i eget hus).

 

Takk på forhånd!

Hei :)

 

Var på Hvar for 5-6 år siden. Fantastisk natur men forferdelig mat (trur ikke det er noen som har lært seg å lage mat der). Uansett et slott sted men ha noen planer hvis du ikke er i "turisthjertet" for det kan være ensykt kul ferie med kule båtturer, mange kule reisende (ikke svensk kjøttbullarferierende ;)) og alle muligheter. De kommer bare ikke på føra. Ikke!!!!! velg hotell. Suger så jævlig. Velg leilighet der og ha bra selskap :)

Lenke til kommentar

Tja. Tok en luksusmiddag i Split til type 1500-2000 men man kan gjøre det VELDIG billig. Jeg liker god mat og luksus men når jeg ferierer gidder jeg ikke kaste penger på tull. Pizza er sikkert 20 spenn\isj i dag hvis jeg tar datidens prisnivå og inflasjon på feelingen.

 

Så som nesten alltid uansett hvor du drar kan du bo nesten gratis med leilighet og supermarked, billig med restauranter og bra og dyrt hvis du ønsker det. De lokale virka relativt "pengesvake" ift mange andre land jeg har besøkt men båtene der var i 10-20millsklassen.

 

Så jeg vil anbefale Kroatia (nå har jeg kun vært i noen timer i Split og på øyer) men jeg ville hatt noen planer for aktiviteter før jeg dro.

Lenke til kommentar

 

Heihei!

 

Jeg har nettopp bestilt bursdagsgave til min mor, og hun får en reise til Kroatia fra 13 - 31 august. Vi skal til Cavtat, ikke så langt unna Dubrovnik. Vi er 3 personer som reiser. Jeg syntes det er litt vanskelig å få en ordentlig mening om stedet ift. pris til ting, da det står så mye forskjellig på nettet. Så nå tyr jeg til erfaringer fra andre!

 

Jeg lurte på om hvor mye man burde beregne i lommepenger der nede? Og man bruker vel Kuna? Jeg har lest at man enkelte steder kan bruke euro.. Vi skal bo i feriehus, så vi har mulighet til å handle inn mat og lage mat selv også - så trenger ikke bare restaurant mat, men vi satser på å spise middag ute hver dag (frokost, lunsj, evt. kvelds kan vi ta i eget hus).

 

Takk på forhånd!

Hei :)

 

Var på Hvar for 5-6 år siden. Fantastisk natur men forferdelig mat (trur ikke det er noen som har lært seg å lage mat der).

 

Tja. Tok en luksusmiddag i Split til type 1500-2000 men man kan gjøre det VELDIG billig. Jeg liker god mat og luksus men når jeg ferierer gidder jeg ikke kaste penger på tull. Pizza er sikkert 20 spenn\isj i dag hvis jeg tar datidens prisnivå og inflasjon på feelingen.

 

 

OT:

Jeg var i Kroatia sommeren 2015, og jeg har aldri vært i et land med bedre mat. Og jeg har spist på flere Michelin-resturanter. Åpenbart noen som har lært seg noe der siden du var der!

 

Prisnivået på mat er latterlig billig hvis du sammenligner med Norge. Tror det ligger rundt 2-300 kr for en framifrå middag!

Lenke til kommentar

 

 

Heihei!

 

Jeg har nettopp bestilt bursdagsgave til min mor, og hun får en reise til Kroatia fra 13 - 31 august. Vi skal til Cavtat, ikke så langt unna Dubrovnik. Vi er 3 personer som reiser. Jeg syntes det er litt vanskelig å få en ordentlig mening om stedet ift. pris til ting, da det står så mye forskjellig på nettet. Så nå tyr jeg til erfaringer fra andre!

 

Jeg lurte på om hvor mye man burde beregne i lommepenger der nede? Og man bruker vel Kuna? Jeg har lest at man enkelte steder kan bruke euro.. Vi skal bo i feriehus, så vi har mulighet til å handle inn mat og lage mat selv også - så trenger ikke bare restaurant mat, men vi satser på å spise middag ute hver dag (frokost, lunsj, evt. kvelds kan vi ta i eget hus).

 

Takk på forhånd!

Hei :)

 

Var på Hvar for 5-6 år siden. Fantastisk natur men forferdelig mat (trur ikke det er noen som har lært seg å lage mat der).

 

Tja. Tok en luksusmiddag i Split til type 1500-2000 men man kan gjøre det VELDIG billig. Jeg liker god mat og luksus men når jeg ferierer gidder jeg ikke kaste penger på tull. Pizza er sikkert 20 spenn\isj i dag hvis jeg tar datidens prisnivå og inflasjon på feelingen.

 

 

OT:

Jeg var i Kroatia sommeren 2015, og jeg har aldri vært i et land med bedre mat. Og jeg har spist på flere Michelin-resturanter. Åpenbart noen som har lært seg noe der siden du var der!

 

Prisnivået på mat er latterlig billig hvis du sammenligner med Norge. Tror det ligger rundt 2-300 kr for en framifrå middag!

 

Mulig det var uflaks... Var der i en uke. Prisene er flotte, flott natur men kanskje litt døvt hvis du ikke har noen kule planer er min dom. Men et bra sted. Hvor var du? På øy eller fastland?

Lenke til kommentar

 

Mulig det var uflaks... Var der i en uke. Prisene er flotte, flott natur men kanskje litt døvt hvis du ikke har noen kule planer er min dom. Men et bra sted. Hvor var du? På øy eller fastland?

 

 

Jeg var på Hvar først i ca 1 uke, bodde på BNB, noe som var helt utrolig bra! Hula Hula-bar der er jo en opplevelse i seg selv!

Ellers var vi i Split under Ultra Europe. Så ja, kan være enig i at det kan være litt kjedelig uten noen planer, men det har blitt mitt nye favorittland etter en kongeopplevelse totalt sett!

Lenke til kommentar

kroatia er ganske rimelig og kursen til kuna er relativt lik norske kronen, er noen år siden jeg var der sist men pizza på restaurant ligger på rundt 80 kr men måltid er generelt dyrere i gamle byen i dubrovnik hvis dere skal en tur dit.

Anbefaler uansett å bruke tripadvisor for å finne greie steder å spise.

Men er som han over sier regn med rundt 300 kr for en middag og litt rimeligere for lunsj men øl og vin er nok det man sparer mest på forhold til norge.

https://www.facebook.com/konobaKolona#_=_

 

Ser at de har bilde av menyen sin da kan man regne seg ut sånn ca hvor en middag for 3 blir

Endret av onkel_jon
Lenke til kommentar

Ok. Da har vi forskjellige opplevelser. Jeg prøvde typ 3-4 steder på en dag for å finne noe bra men til og med supper klarte de å fucke opp. Nå er det vel ingen hemmelighet at ikke alle som driver restaurant der er kokker men det gjelder jo mange steder.

 

Antar at jeg hadde uflaks. Var uansett veldig bra tur. Litt scary med taxi-tur på de små veiene og langt ned. Taxi i utlandet er ofte litt bingo :) Han kunne kjøre da men han trengte ikke vise det.

Endret av Clarus
Lenke til kommentar

Ok. Da har vi forskjellige opplevelser. Jeg prøvde typ 3-4 steder på en dag for å finne noe bra men til og med supper klarte de å fucke opp. Nå er det vel ingen hemmelighet at ikke alle som driver restaurant der er kokker men det gjelder jo mange steder.

 

Antar at jeg hadde uflaks. Var uansett veldig bra tur. Litt scary med taxi-tur på de små veiene og langt ned. Taxi i utlandet er ofte litt bingo :) Han kunne kjøre da men han trengte ikke vise det.

Men jeg lurer fortsatt på hvor mye lommepenger man har behov for eventuelt? Jeg skal være der i 2 1/2 uke, cirkus. Hvor mye brukte/hadde du med deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...