Gå til innhold

Verdi-PC: Asus G75VW Gaming laptop fint brukt


Anbefalte innlegg

Heisann.

Lurer på hva min nå 4 år (kjøpt i 2012) gamle gamer laptop vil ligge på i pris hvis jeg selger den.

 

Den er fint (og lite) brukt, det vil si ingen skraper, sølemerker, dunker o.l. Dette er en strålende PC som fortsatt drar alt jeg har hevet på den med god grafikk.

Laptopen har også en ekstra harddisk lomme der man kan f.eks. legge inn en SSD for ekstra fart.

 

Denne laptopen er super å ta me på lan. Man kan ha den på fanget også pga all utvifting skjer på baksiden.

 

PC bag følger også med :)

 

 

Specs:

Prosessor: Intel i7 3 generasjon, 4 kjernet, 2.3 gHz (3.3 i turbo)

Skjermkort: Nvidia GeForce GTX 670m, 3GB GDDR5 VRAM

Ram: 8GB DDR3 (1600 MHz) (er også to ubrukte ram lommer som man kan bruke om man vil oppgradere)

Harddisk: 750GB 7200rpm (med mulighet for en ekstra harddisk)

Skjerm: 17.3" full HD

Windows 7 nøkkel følger også med. Jeg installerte windows 10 på denne, men fant ut etterpå at denne PCen mangler lydkort støtte for denne windows versjonen. Anbefaler windows 7, da windows 8 (og 8.1) ikke kjører like bra.

 


 

Edit: Kostet 12 000kr da jeg kjøpte den.

Endret av Morttonn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

30% "regelen" er en ganske god tommelfinger regel. Man trekker rett og slett av 30% for hvert år. Så for en laptop på 3 år med nypris på 12000Kr ligger bruktverdien på ca. 4000Kr. 4 år gammel faller den til ca. 3000Kr.

 

Men nå har kronekursen gjort at tilsvarende laptopper har blitt dyrere. Og dermed har man lov til å forvente at prisen holder seg litt bedre. Om maskinen din er 4 år som du sier tenker jeg det bør gå greit å få 4000Kr for den. Legg den ut på Finn.no for ~5000Kr, så har du litt prutnings monn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...