Gå til innhold

Ddr4 anbefalinger ASUS x99-A


PrOg4mb1eR

Anbefalte innlegg

Er det noe minne som er å anbefale til ASUS x99-A med 5820k?

Eller bør jeg få for det billigste?

Har ikke tenkt å overklokke, men ser det ikke er så stor prisforskjell på frekvensene. Så kunne godt hatt muligheten.

Hvilken frekvens bør jeg gå for?

Fra spesifikasjon på HK:

Bussklokke

2133 MHz,

2800 MHz (O.C.), 2666 MHz (O.C.), 2400 MHz (O.C.), 3000 MHz (O.C.), 3200 MHz (O.C.), 3300 MHz (O.C.)

 

Må jeg overklokke for å få brukt mer enn 2133mhz?

 

Om jeg kjøper Kit of 2,kan jeg kjøpe ett samme Kit senere å bruke sammen?

 

Vil jeg bruke mer enn 16gb ved Gaming av nyere titler og generell multitasking med mange faner og dritt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke å overklokket, du må bare sette manuel hastighet på ram.

 

Du bør ha like brikker, særlig samme volt\hastighet.

Beste er å ha så likt som mulig for å ungå kompaktiblitetsproblemet.

 

16 GB ram er ganske mye ja, har selv 24 GB minne gjør ikke med for mye, så for det meste kommer du ganske langt med 16 GB. ARK: Survival Evolved er et f.eks på et spill som tar 10 GB minne

Untaket hvis du videorediger og spiller og har virtuelle kienter f.eks linux på en gang da bør 32\64 GB minne være fornuftig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er det noe minne som er å anbefale til ASUS x99-A med 5820k?

Eller bør jeg få for det billigste?

Har ikke tenkt å overklokke, men ser det ikke er så stor prisforskjell på frekvensene. Så kunne godt hatt muligheten.

Hvilken frekvens bør jeg gå for?

Fra spesifikasjon på HK:

Bussklokke

2133 MHz,

2800 MHz (O.C.), 2666 MHz (O.C.), 2400 MHz (O.C.), 3000 MHz (O.C.), 3200 MHz (O.C.), 3300 MHz (O.C.)

 

Må jeg overklokke for å få brukt mer enn 2133mhz?

 

Om jeg kjøper Kit of 2,kan jeg kjøpe ett samme Kit senere å bruke sammen?

 

Vil jeg bruke mer enn 16gb ved Gaming av nyere titler og generell multitasking med mange faner og dritt?

 

Man BØR velge ett kitt. Det er ikkje gitt at to forskjellige kit fungerer bra sammen, fordi de kan ha forskjellige subtimings. Selv om de heter det samme. Det er også en egen tråd om dette på Asus forums. Altså det frarådes på det sterkeste å bruke 2 forskjellige kit. 

 

Kit er rambrikker som er binnet sammen og lagt inn samme "firmware"

 

Det betyr ikkje at det ikkje vil fungere med 2 forskjellige kit, men sjansen er større for at det blir ustabilitet etc.

 

16GB holder for de ALLER fleste. Ser ingen grunn for å kjøpe 32GB med mindre du VET at du trenger det. Hvis du ikkje vet, så trenger du det mest sansynlig ikkje ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...