Gå til innhold

teoriprøven


Neymar10

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å ta teoriprøven på bil, men jeg er veldig usikker på om jeg klarer å bestå. Jeg har gjennomført testene på teoritentamen sikkert 50 ganger, og har bestått de siste 20 med rundt 4-6 feil i gjennomsnitt. I dag, så har tatt noen gratis teori tester på nett også, men de får jeg mye flere feil på. (rundt 10 feil). 

Hvor vanskelig er den opprinnelige teoriprøven, fremfor testene på teoritentamen.no?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at den virkelige teoriprøven hos Vegvesenet er lettere enn mange av de man finner på nett. Husker det var en del ekstremt lette oppgaver, særlig med skilter, som har lette entydige svar. Jeg gjorde teoritentamen.no til jeg fikk bestått ca. 3-4 ganger på rad, og jeg fikk 1 feil på den ordentlige.

Dette kan jo ha vært flaks, men jeg tror ikke jeg har hørt om noen som har brukt teoritentamen.no og stått mange ganger, men ikke klart den ordentlige prøven.

Lykke til!  :)

Endret av samsonicks
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Prøven kan være både lettere og vanskeligere. Når jeg tok teoriprøven hadde jeg 2 eller 3 feil, da hadde jeg brukt teoritentamen minst 10 ganger daglig i 2 uker før jeg tok den. Spør foreldrene dine og/eller kjøreskole læreren om de kan stille deg spørsmål imens du kjører, da lærer du deg også å klare å følge med på flere ting samtidig som du kjører.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har tenkt til å ta teoriprøven på bil, men jeg er veldig usikker på om jeg klarer å bestå. Jeg har gjennomført testene på teoritentamen sikkert 50 ganger, og har bestått de siste 20 med rundt 4-6 feil i gjennomsnitt. I dag, så har tatt noen gratis teori tester på nett også, men de får jeg mye flere feil på. (rundt 10 feil). 

Hvor vanskelig er den opprinnelige teoriprøven, fremfor testene på teoritentamen.no?

Trodde også jeg skulle stryke men klarte det på første forsøk både prøven og oppkjøringen. Ta det med ro og øv ekstra mye så går dette bra. Husk på vikeplikt og alt avvdet mest vesentlige så får du dette til!

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at den faktiske teoriprøva er enklare enn øvingsversjonane.

Dette er nok også tiltenk, då det har lite for seg å øve på for enkle spørsmål.

 

Grunnen til at strykprosenten er så høg er at det er mange som gambler på å bestå uten å lese fyrst.

 

Rit anna viktig tips er at teoriprlva er delt opp i kategoriar. Det er derfor like viktig å lese på alle kapitla i læreboka, det er like sannsynleg å få spørsmål om skilt som det er å få spørsmål om dekktrykk. Du må ikkje gå i fella der du sjølv vurderer kva du synes er viktig å lese på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...