Gå til innhold

LGA 1151 hvilken hovedkort er best?


LMH1

Anbefalte innlegg

Vet noen hvis jeg skal vurdere:

Må jeg helt opp i: Asus ROG Maximus VIII Formula

 

For er lei LGA 1155 etter 4-5 år har jeg hatt 2 hovedkort som har begynt å bli særdeles ustabile trege. tar 1 time eller lengere å starte fra DVD eller SSD. Prøvd å resette bios\ reinstallert windows selv da funger hovedkortet dårlig, så siden det har skjedd over tid er jeg ganske sikker på sorth brigde controlleren eller nort bridge kontrolleren er ganske defekt.

 

Prøver å ungå dårlig sata\USB kontroller som stuper hastigheten ved overføringer.

siden jeg har nå i7 2600k\i5 2500k cpu med ASUS P8P67 DELUXE

Nå brukte jeg Gigabyte P67A-UD3 men mye av samme problemene oppstår, får ikke bilde på skjermen bortsett fra i bios\ prøvd å resette bios men samme problem. Siden hovedkortet er så gammelt vet jeg ikke om vet er vits å sløse bort mere tid å feisøke dette.

 

Har lyst på nyere men vil ikke kjøpe søppel.

Prøvde:

855380 Intel Core i3-6100T, Socket-LGA1151 1 858471 ASUS H110I-PLUS D3, Socket-1151 1

 

Men fant det hovedkortet var dårlig, hadde ikke raid, selv bios oppdateringer fra web  funger dårlig.

Får ikke kontakt med server, så vet ikke om ivp6 ikke støttes, men det burde være dual stock så det burde ikke ha noe å si.

top02.jpg

 

Allerhelst vil jeg ha noe som funger med linux\OSX eller windows 10.

 

For håper å måtte over på Xeon trenger ikke server, men må være stabil hovedkort som funger.

Da mange andre hovedkort er knapt testet før sendt fra fabrikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du ha BEST, eller vil du ha mye for pengene? 

 

For de pengene du sparer ved å kjøpe et litt rimeligere hovedkort, kan du bruke på bedre/raskere hardware.

Det finnes kanskje et "best" hovedkort, men noen er bedre enn andre ja. Finn først ut av hva slags funksjoner og ting du trenger. Deretter kan du se på hvilket hovedkort som passer deg og lommeboka di.

 

Det heter forresten: 

"Hvilket hovedkort er best?" :p

 

Slå på stortromma:

10GB lan og ellers det meste av utstyr.

https://www.komplett.no/product/866702/datautstyr/hovedkort/intel-socket/asus-maximus-viii-extremeassembly-s1151#

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg skjønner rett og slett ikke trådstarter. Driver han bare å tuller på forumet? Jeg må bare spørre for han har laga X antall tråder om bare tull og han klarer jo ikke om gjennomføre det en gang. Jeg vil tro at han ikke har sett på de greiene han tulla med i går. Forøvrig kan du vel bare glemme å kjøre noe særlig OSX på X64 og X86 Hardware. Blir nok alt for mye stress til deg. Du kan jo ikke både styra med Windows 10, Linux, OSX, Pfsense og VPN og på toppen av det hele skrive masse tull på forumet.
Hvorfor kan du ikke bare begynne med noe annet? Samle på frimerker eller samle på bilder eller noe i den duren?

Endret av wil
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Vil du ha BEST, eller vil du ha mye for pengene? 

 

Slå på stortromma:

10GB lan og ellers det meste av utstyr.

https://www.komplett.no/product/866702/datautstyr/hovedkort/intel-socket/asus-maximus-viii-extremeassembly-s1151#

Gjerne begge deler.

Men syns prisen er i værste laget. Med mindre det er produsert i tyskland\USA.

 

 

The overall performance in combo with the ASUS Z170 ROG Maximus VIII Extreme motherboard as such I'd rate as "very good" for a quad core Core i7 6700K. Temps remain reasonable at default clock, temperatures when the CPU is overclocked with added voltage definitely seem to be a notch better opposed to Haswell but can still rise fast and hot. Our sample is not quite stable enough at 4.9 GHz but 4.8 GHz was stable on liquid cooling. At that level we needed a lot of voltage, 1.35~1.45 volts in the processor. This is the same behavior we see on all motherboards tested thus far. The icing on top of this cake obviously is the cool OC panel. You do need to wonder though if the price premium is worth that feature. The regular user will use it a couple of times, and then let it rest inside the chassis. Whereas for the pro overclocker this thing hauls the proverbial azz.

 

 

The bottom line

looking back, the ASUS Z170 ROG Maximus VIII Extreme is not that far away from the HERO (220 EURO), also a marvelous motherboard, it has top looks and design, excellent USB connectivity, one Intel Gigabit jack and if you feel the need to tweak, there's just plenty of options in the BIOS to go nuts. Though we do not have a final price just yet we expect this board to sell in the 350 EURO range. The included WIFI solution on the Extreme however is close to perfection as far as I am concerned, the ASUS multi-band AC WIFI hauls azzzz. Your DDR4 memory can be easily configured by enabling the XMP 2.0 profile. You will gain excellent features combined with seriously nice performance and very decent energy consumption levels. I have no doubt that some of you can reach 5 GHz on this CPU, the ASUS motherboard will certainly allow for this. The reality remains though, this motherboard will allow any tweak, your challenge in terms of overclocking will be the processor and not so much the motherboards these days. The overall combination of the ASUS Z170 ROG Maximus VIII Extreme and a Core i7 6700K however is a majestic symbiosis we feel.

Aside from some very swanky features like the coolest WIFI and OC Panel I am not sure if the extra 150 bucks would be worth the price premium over the Maximus Hero, regardless plenty of you will most surely disagree with me on that. It is good to have the options though. The ASUS ROG Maximus VIII is a terrific Z170 motherboard with all the bells and whistles you need, and then some more. Regardless of the fact you choose the HERO or Extreme, you will without doubt like what you purchase. That's a Guru3D guarantee.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor kan du ikke bare begynne med noe annet? Samle på frimerker eller samle på bilder eller noe i den duren?

Hvorfor kan du ikke bare forlate forumet? Eller hjelpe noe andre?

Første prioritert er å ha fungerende maskiner, så kommer pfsense\operativsystem i andre rekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...