Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Støydemping i bil


kans

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt til å gi et forsøk på støydemping av bilen. Hovedsakelig har jeg tenkt å bruke dempematter i dører, bagasjerom og andre store enkle flater. Tenker ikke å rive ut alt interiør å støydempe hele bilen fra scratch.

 

Mitt spørsmål er hovedsaklig om noen har anbefalinger til dempemateriell som bør brukes? Duger det de selger på Biltema? Eller er det noe annet å anbefale?

/Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har sett på de også ja, prisen er vel sammenlignbar med kvaliteten.

Noen som har noe erfaring med Biltema sine? De er en hel del rimeligere.

Så hvis forskjellen er minimal, så er det kanskje like greit å gå for de rimeligste?

 

Hvilken sammenligner du mot?

Disse jeg linker til er langt fra dyre, og de gir godt resultat samt er meget gode å jobbe med. 

De fleste som bygger bilstereo blant annet bruker disse.

Har brukt litt av hvert fra Biltema før, og man får hva man betaler for, både mtp å jobbe med samt resultatet av det.

Støydemping er/kan være en nøysommelig jobb som tar ganske mange timer skal det bli bra så å spare inn et par hundrelapper på materialet du bruker kan straffe seg.

Lenke til kommentar

 

 

Har sett på de også ja, prisen er vel sammenlignbar med kvaliteten.

Noen som har noe erfaring med Biltema sine? De er en hel del rimeligere.

Så hvis forskjellen er minimal, så er det kanskje like greit å gå for de rimeligste?

 

Hvilken sammenligner du mot?

Disse jeg linker til er langt fra dyre, og de gir godt resultat samt er meget gode å jobbe med. 

De fleste som bygger bilstereo blant annet bruker disse.

Har brukt litt av hvert fra Biltema før, og man får hva man betaler for, både mtp å jobbe med samt resultatet av det.

Støydemping er/kan være en nøysommelig jobb som tar ganske mange timer skal det bli bra så å spare inn et par hundrelapper på materialet du bruker kan straffe seg.

 

Siden jeg ikke har gjort det før, så har jeg ikke noe sammenligningsgrunnlag.

 

Det er mye forskjellig informasjon på dette "der ute",men det meste er fra før 2011.Jeg ønsker helt klart best mulig resultat både i forhold til selve dempeeffekten og måten hvordan det er å jobbe med. Som igjen er årsaken til denne posten og spørsmålet om hva som lønner seg.

 

Har forsåvidt også varierende erfaring med biltema utstyr, så er nok høyst sannsynlig at jeg går for de du linker til.

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei!

Jeg har tenkt til å gi et forsøk på støydemping av bilen. Hovedsakelig har jeg tenkt å bruke dempematter i dører, bagasjerom og andre store enkle flater. Tenker ikke å rive ut alt interiør å støydempe hele bilen fra scratch.

 

Mitt spørsmål er hovedsaklig om noen har anbefalinger til dempemateriell som bør brukes? Duger det de selger på Biltema? Eller er det noe annet å anbefale?

 

/Knut

502273&width=520&height=390&resize_mode=

Hvorfor ikke bare skaffe ett par med disse? 

 

/Carl 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...