Gå til innhold

Brystfett


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en 19 år gammel gutt. Jeg er ca. 1.82 høy og veier omtrent 85 kg. Ganske mye av fettet mitt har blitt plassert på brystet mitt. Jeg har lest et sted at hvis dette skjer før 20 års alderen så kan man ikke rett ut bli kvitt fettet (få det flate brystet tilbake). Det er jeg klar over. Men jeg ønsker å heller øke muskelmassen rundt brystet sånn at jeg faktisk kan ta av meg skjorten uten å være redd for at folk skal se overkroppen min for så å gjøre at jeg blir flau og føler meg til-latterliggjort. Er det noen tips her på de mest effektive brystøvelsene som kan gi best mulig resultat? Hvis det er noen her som har gode tips angående kosthold mens man driver med disse styrkeøvelsene så er jeg også veldig takknemlig for det. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan fint redusere fettet på brystet ved å ligge i kaloriunderskudd. Om du trener kondis eller styrke spiller ingen rolle, men hvis du trener styrke slår du to fluer i en smekk.

 

Legg deg i et moderat underskudd, start et styrkeprogram (SL5x5 el SS3x5) med litt ekstra fokus på bryst for motivasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann,

 

Du kan alltids få redusert fettprosenten din. Uavhengig om du har fylt 20 år eller ei. Hvis du vil ned i fettprosent så må du som Sungun utpeker ligge i kaloriunderskudd. Det er vanskelig å si hvor mange kalorier du må få i deg for å ligge i underskudd, men det finnes noen kalkulatorer på nett som kan gi deg en pekepinne. Jeg ville anbefalt deg å redusere kaloriene på 250-500 kalorier om dagen. Prøv å gå sakte ned i vekt, omtrent 0.5 - 1kg i uka. Tren styrke og legg til litt kondisjonstrening på siden. Da vil du over tid gå ned i fettprosent og få en brystkassa du er mer komfortabel med.

Når det kommer til å bygge muskler så må det påpekes at man i de fleste tilfeller ikke kan bygge muskler og gå ned i fettprosent på samme tid. Man må velge det ene eller det andre. Når du har kommet til en fettprosent som du er komfortabel med kan du jo begynne å fokusere på å akkumulere muskelmasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...