Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"dunk" bak innimellom under kjøring


Anbefalte innlegg

Her om dagen skulle jeg bare snu bilen på en grusvei og tok en liten sladd, og rett etter det begynte jeg innimellom å høre sånn 3 "dunk" bak ett sted under kjøring. spesielt når jeg slipper gassen virker det som? hva i all verden kan dette være? 
takk på forhånd for svar, bilen skal på eu innen neste måned, så må virkelig få fikset opp :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åssen bil er det?

 

Kan nesten høres ut som et eksosanlegg som slår. Ta tak i enderøret og shake it.

 

Ikke bytt masse deler før PKK. Ikke bytt deler på mistanke. Kjør til PKK så du får "gratis" diagnose og full oversikt over bilen.

 

Det er en mercedes benz c180 kompressor 2004 mod. Hva er PKK?

Lenke til kommentar

Periodisk kjøretøykontroll PKK er det samme som EU kontroll, bare et annet uttrykk.

 

En typisk foring i hjulopphenget gir ulyder ved inn/ut fjæring, sving, ujevn vei osv. Her kommer lyden når man kjører rett frem å slipper gasspedalen. Motor/drivverk vil da vri seg, man hører gjerne eksos som slår. Man får også frem slakk i drivverket. Det er hvertfall min tankegang bak det.

 

Siden det er en benz så vil jeg mistenke den bakre "hardy", eller "banata" koblingen på mellomaksel. Dette er da den gummikoblingen mellom mellomaksel/differensial. Denne får seg en trøkk når man begynner å sladde og det er vanlig at dem ryker.

 

Finn en parkeringsplass, kjøre frem/tilbake, veksle mellom forover og revers. Hører du noe lyd når bilen setter igang? 

Lenke til kommentar

Periodisk kjøretøykontroll PKK er det samme som EU kontroll, bare et annet uttrykk.

 

En typisk foring i hjulopphenget gir ulyder ved inn/ut fjæring, sving, ujevn vei osv. Her kommer lyden når man kjører rett frem å slipper gasspedalen. Motor/drivverk vil da vri seg, man hører gjerne eksos som slår. Man får også frem slakk i drivverket. Det er hvertfall min tankegang bak det.

 

Siden det er en benz så vil jeg mistenke den bakre "hardy", eller "banata" koblingen på mellomaksel. Dette er da den gummikoblingen mellom mellomaksel/differensial. Denne får seg en trøkk når man begynner å sladde og det er vanlig at dem ryker.

 

Finn en parkeringsplass, kjøre frem/tilbake, veksle mellom forover og revers. Hører du noe lyd når bilen setter igang? 

 

ja, har faktisk merket en ltd når jeg har veksla mellom drive og revers. hmmmm... er dette en dyr ting å fikse og er det lett å komme til å fikse? Jeg er ingen mekaniker, men prøver å lære meg så mye som mulig, så hvis det er noe jeg lett kan få til vil jeg gjerne gjøre det selv. noen tips til hvor jeg får tak i del?

tusen takk for svar, veldig bra :)

Lenke til kommentar

 

Periodisk kjøretøykontroll PKK er det samme som EU kontroll, bare et annet uttrykk.

 

En typisk foring i hjulopphenget gir ulyder ved inn/ut fjæring, sving, ujevn vei osv. Her kommer lyden når man kjører rett frem å slipper gasspedalen. Motor/drivverk vil da vri seg, man hører gjerne eksos som slår. Man får også frem slakk i drivverket. Det er hvertfall min tankegang bak det.

 

Siden det er en benz så vil jeg mistenke den bakre "hardy", eller "banata" koblingen på mellomaksel. Dette er da den gummikoblingen mellom mellomaksel/differensial. Denne får seg en trøkk når man begynner å sladde og det er vanlig at dem ryker.

 

Finn en parkeringsplass, kjøre frem/tilbake, veksle mellom forover og revers. Hører du noe lyd når bilen setter igang? 

 

ja, har faktisk merket en ltd når jeg har veksla mellom drive og revers. hmmmm... er dette en dyr ting å fikse og er det lett å komme til å fikse? Jeg er ingen mekaniker, men prøver å lære meg så mye som mulig, så hvis det er noe jeg lett kan få til vil jeg gjerne gjøre det selv. noen tips til hvor jeg får tak i del?

tusen takk for svar, veldig bra :)

 

 

er det den gummiforinga med 6 hull i ellernoe? har ikke sjekket pris ennå, men kan da umulig koste veldig mye om det bare er den. :) så lenge jeg klarer å fikse det selv. har tilgang til bukk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...