Gå til innhold

Dårlig 4G etter oppdatering av router (huawei B593s Telia)


Anbefalte innlegg

Jeg oppdaterte routeren med nyeste FW forrige uke, og etter det har signalstyrken og hastigheten på 4G'en blitt betydelig dårligere. Tidligere lå signalstyrken stabilt mellom 4-5 streker på routeren, men nå er den blitt ustabil og varierer mellom 1-3.

 

Om jeg setter opp routeren til kun å motta 3G så blir signalkvaliteten max (5 streker) og hastigheten blir

litt bedre enn om jeg bruker 4G.

 

Bruker utendørs poynting XPOL-A002 ekstern antenne, så signalstyken burde være stabil også på 4G (som tidligere).

 

Noen som har opplevd liknende problem med denne routeren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men hvor fant du ny FW? 

 

kjørte bare update inne på routeren.

har nå prøvd med en D-Link Telenor router sammen med telia sim, og da får jeg fullt signal men like dårlig hastighet.

 

Hørtes ut på telia at de drev med oppgraderinger på nettet i området. Får bare vente noen dager og se om det bedrer seg...

Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte også min router i forrige uke og opplevde det samme som deg. Før hadde jeg 1 av 5 streker på signalstyrken (4G) og en vanlig nedlastingshet på ca. 30 mbit. Nå har jeg 0 av 5 streker på signalstyrken og en nedlastingshastighet på ca. 10 mbit. Bytter jeg til 3G får jeg 4-5 streker på signalstyrken men likevel lavere hastighet enn på 4G.

 

Selv om jeg får forbindelse på 4G med 0 av 5 streker så hevder routeren at jeg har no signal på network mode (home - overview - internet status).

 

Hvilket område er det du bor i?

Lenke til kommentar

Jeg bor i Vaksdal i Hordaland. I går fikk jeg besøk av en nabo som hadde med seg en poynting XPOL-A002. Med den tilkoblet klarer jeg nå å få den samme signalstyrken og hastigheten som jeg hadde før jeg oppgraderte FW på routeren.

 

Når jeg prøvde å tvinge routeren over på 3G med poynting antennen fikk jeg 3 av 5 streker på signalstyrken men med en ping på 1900 ms og en latterlig hastighet så låste jeg den til 4G igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...