Gå til innhold

Hjelp! Får ikke slått på LG G4 (henger i oppstartsbilde)


Anbefalte innlegg

Har ikke hatt noen forvarsler om at det er noe feil med min LG G4. For et par timer siden dog, la jeg fra meg telefonen for å ta en pause i Hay Day spillinga(!). Da jeg tok den opp igjen var det bare oppstartsbilde på skjermen.

 

Nå vil ikke telefonen slå seg på. Jeg har forsøkt å ta batteri inn og ut flere ganger, samt satt i lader for å sjekke om den var tom for strøm (det var den ikke - ikonet viste 22 %). Det eneste som skjer er at oppstartsbildet vises, og så forblir telefonen slik.

 

Noen som vet hva som har skjedd eller har noen lure tips (les; trykk 10 ganger volum opp, 2 ganger volum ned, rist på telefonen 3 ganger og trykk så på av/på knappen). Et eller annet?? Eller har telefonen min rett og slett dødd?

 

Veldig festlig, siden jeg har et utall bilder av min nyfødte her hjemme som jeg selvsagt ikke har rukket å legge over på ekstern harddisk. Og så har jeg selvsagt hele "livet" mitt på mobilen, med info jeg ikke husker dersom jeg ikke får slått på den fordømte telefonen igjen :confused:

 

Takknemlig for all hjelp!

 

P.S. Har hatt telefonen i ganske nøyaktig 6 måneder, og den har blitt behandlet pent.

post-296991-0-54774900-1458596569_thumb.jpg

Endret av Sobril3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du. Det er visst et kjent problem, at den rebooter kontinuerlig. Hadde samme problemet med min LG G4, det endte med at den måtte til service for vel en måned siden. Da jeg snakket med Netcom/Telia-butikken, var det bare snakk om å få en ny G4 eller bruke pengene mot en annen mobil.. jeg endte opp med å kjøpe S7 Edge.

 

Du har ikke satt bildelagringen til microSD-kortet, tilfeldigvis? Ellers tror jeg det kan spøke for bildene dine, dessverre.

Lenke til kommentar

Hei du. Det er visst et kjent problem, at den rebooter kontinuerlig. Hadde samme problemet med min LG G4, det endte med at den måtte til service for vel en måned siden. Da jeg snakket med Netcom/Telia-butikken, var det bare snakk om å få en ny G4 eller bruke pengene mot en annen mobil.. jeg endte opp med å kjøpe S7 Edge.

 

Du har ikke satt bildelagringen til microSD-kortet, tilfeldigvis? Ellers tror jeg det kan spøke for bildene dine, dessverre.

 

Æsj. Da frykter jeg det verste. Har sendt mail til komplett, hvor jeg kjøpte telefonen, så får jeg høre hva de har å si.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ta det som en lærepenge når det gjelder å ha backup på ting. I 2016 er det overhodet ingen grunn til at noen skal miste noe data noensinne, men desverre er det mange som venter til noe skjer før de setter seg inn i det. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei og hopp. Da har jeg fått mobilen tilbake etter service hvor hovedkortet ble byttet ut. Fungerer godt som gull nå, MEN - det er noe annet jeg lurer på...

 

Det har hele tiden vært et (underliggende) problem at jeg ikke får endret ringetone på mobilen. Ikke via zedge, og heller ikke ringetonene som er forhåndsinstallert på mobilen. Meldte ikke fra om dette da jeg sendte inn telefonen til reparasjon, da jeg er såpass fornøyd med den ellers og tenkte rett og slett ikke på det.

Regnet dog med at nå som hele hovedkortet er skiftet, så ville det også funke å endre ringelyd. Den gang ei!!

 

Noen kloke hoder som har en anelse om hva som er galt her? Det er jo pokker så merkelig! Jada - jeg VET hvordan man i utgangspunktet endrer ringetone altså. Jeg er såpass teknisk av meg :p

 

Telefonen viser en lyd, men spiller av en annen. Jeg gikk gjennom alle som ligger i telefonen, men den høres faktisk ikke ut som noen av disse heller. Synd jeg ikke får nynnet via forum :) Telefonen viser altså at det er "Dexter Theme" som er ringelyd, men den spiller av noe helt annet.

post-296991-0-44385500-1459507973_thumb.png

Endret av Sobril3
Lenke til kommentar

Forsøkt å slette zedge appen for å se om det fungerer da?

 

Faen altså. Nytt problem har meldt seg. Lastet ned LG Bridge på PC for å synkronisere mot telefonen (fikk beskjed av LG support om å prøve trouble shooting herfra).

 

Gjorde så. Det gikk knirkefritt. Lastet ned et par-tre bilder jeg har liggende på telefonen for å teste. Deretter ble tilkobling mellom enhet brutt, og nå får jeg ikke koblet til telefonen igjen. Når jeg trykker "del og koble til", og velger LG AirDrive så responderer ikke telefonen når jeg trykker på mailadressen for å tilkoble (via google).

 

Skjønner ikke en dritt, jeg. Nå har jeg bare trøbbel med denne telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...