Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Klarte å bestille dobbelt opp på netthandel


Tmz

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg handlet noe greier igår og etter at jeg hadde tastet inn all betalingsinformasjon fikk jeg først opp at betalingen ble avvist.

 

Jeg prøvde så å bruke et annet kort og da gikk det igjennom som det skulle.

 

Nå er det reservert et beløp på begge kontoene, og jeg er redd for at jeg ender opp med å betale dobbelt opp. Litt kjedelig når det er snakk om varer til 4000 kroner når jeg ikke har behov for mer enn den ene bestillingen.

 

Hva bør jeg gjøre nå? Jeg sendte dem en mail samme dag, men den har ennå ikke blitt svart på nå. Kan jeg ende opp med å måtte betale dobbelt når det egentlig skyldes en feil på deres nettside?

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slapp av. Du slipper å betale for mer enn den varen du vil ha.

 

Uansett om du skulle ha vært så uheldig å bestille to har man angrerett i 14 dager, så de er veldig behjelpelige med å kansellere ordrer dersom du vet du ikke skal ha varen. Gitt at du har handlet i Norge, såklart.

Endret av Slangeklapper
Lenke til kommentar

Du betaler ikke dobbelt, det er bare reservert. Det er penger du "har på konto" enda, reservasjonen er hevet om noen dager.

Når det er reservert har du ikke betalt, nettbanken har heller ikke fått pengene, de er bare sperret på din konto.

Om du skulle ha betalt dobbetl ville jo uansett nettbutikken betalt tilbake, om det er en nettbutikk som nærmer seg noe man kan kalle seriøse.

 

Ingenting å bekymre deg over, du må ikke betale dobbelt uansett hva som skjer.

Lenke til kommentar

Nå har det blitt trekt dobbelt, har enda ikke fått noe svar på mail, men tok 2-3 dager sist gang også. Det stod betaling avvist på den ene bestillingen, så har det alikevel gått igjennom, så hvis jeg ender opp med å måtte betale dette blir det spetakkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...