Gå til innhold

Oppgradering av hjemmekino, tips, forslag, tilbakemeldinger


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal i nærmeste fremtid gå til anskaffelse av nytt utstyr til hjemmekinoen som ikke er konevennlig jall.

 

Har sett for meg følgende oppsett:

Front: b&w 683 S2
Senter: b&w HTM61 S2
Bak: b&w 686 S2 på stativ
Sub: b&w ASW610

Forsterker: Denon AVR-X3200W
Effektforsterker: NAD C275BEE

 

Er egentlig ute etter forslag, erfaringer, tilbakemeldinger på oppsettet i sin helhet samt tips i forbindelse med oppsettet.

 

Anlegget skal så i en 50kvm stue/kjøkken, så 683 s2 skal nok få nok plass å boltre seg på.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å få til en "Atmos" løsning. Blir mer og mer glad for at jeg gjorde det. Dolby og DTS får utrolig mye ut av selv ett lydspor uten denne informasjonen originalt. Denonen støtter det, så det er kun ekstra høyttalere som skal til. Det finnes også løsninger som gjør at man ikke trenger å montere i taket, selv om det er beste løsning: http://www.soundgarden.no/onkyo-skh-410b-dolby-atmos-hoyttalere-sort.html

 

På sub siden, så er ikke denne så viktig at den passer inn lyd signatur messig med resten (kun front og senter som bør passe sammen). Her ville jeg kanskje satset på XTZ eller SVS i stedet. XTZ har akkurat kommet med nye utgaver av sine suber, og både 10" og 12" gjør seg bra, selv om 12" nok hadde gjort seg bedre på din stue størrelse. XTZ er en god allround sub, og SVS går dypere i ventilert utgave, men fås også i lukket utgave. XTZen følger det som regel med ting man kan plugge hullene på, for å justere dem.

Lenke til kommentar

Har fått galskapen i hus, storfornøyd så langt. Foreløpig er ikke Atmos høyt på listen, men det kommer nok etterhvert.

Neste steg blir 4k blurayspiller, mulig jeg utvider med to bak og to i taket etter det. Får se hva det blir til. Takk for svaret. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...