Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjærlighetssorg


Anbefalte innlegg

Jeg og min kjæreste gjorde det slutt etter mange års forhold. Det kom litt som "lyn fra klar himmel"  på meg, ettersom bare dagen før sa han at han elsket meg og at han har planlagt en spesiell dag for oss. 

 

Jeg sliter litt med å akseptere at forholdet er over.. jeg sitter igjen med et håp om at han ombestemmer seg.. eller innser at han elsker meg. Det er ikke sunt, og jeg lurer på om dere har noen tips til meg? 

 

Hvordan kommer man seg videre? =( Akkurat nå er jeg bare nummen i hele kroppen.. Jeg så denne gutten sammen med meg i fremtiden - han er mitt alt. Jeg elsker han. Jeg respekterer hans valg, men akk nå kjenner det ut som om noen har kuttet vekk en arm og det er blod overalt - skjønner dere..? =( 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Han sier han har planlagt en spesiell dag for dere, og så dumper han deg? Jo jo, kan jo si den var spesiell... Jeg ville vært veldig skeptisk til alt han sier og gjør neste året

Lenke til kommentar

Først og fremst - det høres veldig kjipt ut. Det er aldri gøy når forhold tar det er den andre som avslutter forholdet.

 

Du kommer til å føle deg bedre etter hvert. Men det kommer til å ta litt tid, og det er helt naturlig. Kjærlighetssorg er essensielt hjernen din som går litt bananas. Poenget mitt her er at følelsene du har nå er veldig naturlige. Her har du noen tips til hva som kan hjelpe.

 

Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg og min kjæreste gjorde det slutt etter mange års forhold. Det kom litt som "lyn fra klar himmel"  på meg, ettersom bare dagen før sa han at han elsket meg og at han har planlagt en spesiell dag for oss. 

 

Jeg sliter litt med å akseptere at forholdet er over.. jeg sitter igjen med et håp om at han ombestemmer seg.. eller innser at han elsker meg. Det er ikke sunt, og jeg lurer på om dere har noen tips til meg? 

 

Hvordan kommer man seg videre? =( Akkurat nå er jeg bare nummen i hele kroppen.. Jeg så denne gutten sammen med meg i fremtiden - han er mitt alt. Jeg elsker han. Jeg respekterer hans valg, men akk nå kjenner det ut som om noen har kuttet vekk en arm og det er blod overalt - skjønner dere..? =( 

 

Jeg skriver , skriver , skriver, skriver.... Skriver blogg. Den hjelper meg. Ikke hat deg selv for tankene. Kjærlighetssorg og sorg er bare tegn på at du har elsket. Fikk en gang beskjed av en psykolog at jeg takler ting mye bedre om jeg skriver om det. Så nå skriver jeg om det i en blogg. Når det er for tungt og vanskelig for hjernen, og jeg får kaos der inne, så skrive skrive skrive skrive ned... og så tenke: hvordan skal jeg takle og tolke dette her. Det er en skriftlig terapiform. Noe psykologen sa hjalp på meg, og bedret meg når jeg var til psykolog for veldig mange mange år siden. 

 

Den skriflige former er: hva tenker jeg? hvordan er det riktig å tenke? hvordan skal jeg bearbeide det her?, hva skal jeg gjøre? Sånn er en skriftlig terapiform. Den fikk jeg beskjed av psykologen å gjøre hver gang jeg slet. Det kan være flere ganger for dagen, men skriv ned , og så handler man etter hva fornuften sier man skal gjøre. Lett å la følelsene styre, men la fornuften styre. Ikke la katastrofekaos-følelsen styre. Pust!. 

 

Husk at du er ikke psykopat selv om du har kjærlighetssorg og får katastrofefølelser. Bedre å ha elsket og tapt enn og aldri ha elsket :)

 

Jeg forsøker å tenke : tankemønster... handling... tankemønster... og man skal ikke være sint på seg selv om man takler og håndterer noe helt grusomt. Jeg opplever kjærlighetssorg og sorg generellt som en stor katastrofefølelse i hodet, og tankene kommer på hele tiden. Alt blir mye.. Jeg føler faktisk at det er så vondt at jeg skal dø av sorg. Men jeg vet at jeg dør ikke. Men det er bare vondt. Tren Tren Tren.... gi deg selv belønninger. gi deg selv ros hver gang du klarer noe du ikke klarte. Gled deg over alle småting du kommer over. Forsøk å finn noe annet å glede deg over. 

 

Har en låt jeg la inn på bloggen min i dag. Den hadde jeg i min forrige blogg da jeg også hadde kjærlighetssorg, og vet du: bare låten hjalp og fikk optimismen og tankene fram. Tenk på de som virkelig elsker deg... din familie. Mor, far , søsken, eventuellt barn.. Foreks i dag så ringte min sønn meg. Vet du: bare sånne ting får man til å bli glad!!!!! :)

https://www.youtube.com/watch?v=R7kifR5RsDg

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Takk alle sammen <3 Ja, det var veldig merkelig. Han gledet seg til å se meg, også plutselig, helt ut av det blå: vi trenger en pause, jeg har ikke troen på oss lenger.. jeg er lei og sliten. huff =( skal trekke meg helt unna og gi han tid. 0 kontakt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk alle sammen <3 Ja, det var veldig merkelig. Han gledet seg til å se meg, også plutselig, helt ut av det blå: vi trenger en pause, jeg har ikke troen på oss lenger.. jeg er lei og sliten. huff =( skal trekke meg helt unna og gi han tid. 0 kontakt! 

 

Det er kjempevondt. Man blir sliten, lei, og man får helt panikkfølelser og revner på en måte.. Jeg reagerer som om jeg sitter i et fly som holder på å styrte nesten. Nesten... Så tenk på det. Dermed kan jeg takle det hele helt idiotisk. Du er ikke noe dårlig menneske selv om du har det sånn. Du er flink dersom du klarer å holde unna å kontakte personen. Jeg har vært anderledes. Kan forsøke å oppnå kontakt i panikktilstander, men det hjelper som regel aldri. Jaja, dette er prisen over å ha elsket. Du får tenke sånn. 

 

Lytt til musikk med mening. Tren, det gir noen hormoner i kroppen som hjelper mot tristheten.!!!!!!. Ta vare på deg selv! Bry deg om deg selv!!!!!  Og selv om det er vanskelig så ELSK DEG SELV, Viktig!!!! Og tenk på de i familien du elsker!!!!! 

:)

 

Lykke til :) Håper det går bra med deg! Og husk alt ordner seg :) !

Endret av heartlife
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan går det med deg, TS?

Ble slutt med min på lørdag... Dør innvendig.

huff, kjenner meg igjen i hvordan den følelsen er. Det er slik den er. Men bruk tiden til hjelp du og. Tenk på deg selv. Tenk på å ta vare på deg selv. Pass på deg selv. 

 

Trådstarter: håper det går fint med deg.

 

Vit at før eller siden så blir alt mye bedre igjen. Ta alt med som lærdom i bagasjen. Fyll opp dagene med aktiviteter. 

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...