Gamle ørn Skrevet 14. mars 2016 Skrevet 14. mars 2016 (endret) Virker som rele 219 er koblet til ECUen, altså styringsenheten i bilen din og har noe å gjøre med starting av motoren. Endret 14. mars 2016 av Gamle ørn
Mekker`n Skrevet 14. mars 2016 Skrevet 14. mars 2016 Hei, ikke for lenge siden har bilen vært treig til å starte, vi trodde først det var fra dieselfilter, men da vi skiftet den, glemte vi å sette diesel først, men etter det settet vi diesel, da klarte vi å starte bilen. Vi trodde det var fra glødepluggene, men vi bytta dem igår, og idag tidlig prøvde vi å starte bilen, men det gikk ikke. For å starte den må man sette diesel i dieselfilteren også man lufte, og etter noen runder med lufting da starter bilen. Når bilen er varm er det ingen problem, den starter. Men problemet er om noen timer starter den ikke igjen. Noen tips på hva problemet er?? Akkurat dette høres ut som en falskluft lekasje. Det renner tomt når bilen får stått lenge nok. Man finner ofte synderen rundt koblingen til webasto/eberspaecher hvis bilen har dette. Returslangene mellom dysene er også ganske vanlig. Hvorfor har du havnet på rele 219? Det releet kan nok gi startvansker, men det er ingen sammenheng med at det hjelper å lufte dieselsystemet for å få start på bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå