Gå til innhold

Tjene penger på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"tjene penger på nett" er en noe presis formulering -

 

Men la meg anbefale (f.eks) tjenester innen bygging, design eller drift av websiter.

 

(Det ovenstående forslaget forutsetter naturligvis at man har tilsvarende kompetanse og disiplin - nettet er ikke fritatt for økonomiske realiteter...)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

For å gi et litt mer seriøst svar enn andre her har gitt:
Delingsøkonominen er jo blitt en stor greie nå for tiden, kanskje noe å sjekke ut?

 

Enten det er leie ut eiendom, ting eller sine ferdigheter.

Finn.no/smajobber

https://www.lokalii.com/   (salg av opplevelser: )

nabobil.no (lei ut bilen din når du ikke bruker den)

uber

leieting.no (kjøp en bra drill og lei den ut)

airbnb.no (lei ut leiligheten din når du er bortreist)

 

Er du en dyktig droneoperatør med lisens finnes det også tjenester som er på vei inn på markede her i Norge

Få deg en ferdighet og bli skikkelig rå på det du gjør. (f.eks. foto, photoshop, webdesign, 3D design) og selg tjenesten din på finn.no/smajobber eller tilsvarende (her er det et marked å fylle inn dersom det finnes en grunder her inne)
NB! Husk å sette deg inn i skatt og arbeidsregler!!!! ;)

Og hold deg for Guds skyld langt unna Multilevel marketing, Nettverksmarkedsføring og andre pyramidespill. (ja MLM er pyramidespill uansett hvor godt de har klart å sno seg rundt lovverket.) 

 

 

Lykke til :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

For å gi et litt mer seriøst svar enn andre her har gitt:

Delingsøkonominen er jo blitt en stor greie nå for tiden, kanskje noe å sjekke ut?

 

Enten det er leie ut eiendom, ting eller sine ferdigheter.

 

Finn.no/smajobber

https://www.lokalii.com/   (salg av opplevelser: )

nabobil.no (lei ut bilen din når du ikke bruker den)

uber

leieting.no (kjøp en bra drill og lei den ut)

airbnb.no (lei ut leiligheten din når du er bortreist)

 

Er du en dyktig droneoperatør med lisens finnes det også tjenester som er på vei inn på markede her i Norge

 

Få deg en ferdighet og bli skikkelig rå på det du gjør. (f.eks. foto, photoshop, webdesign, 3D design) og selg tjenesten din på finn.no/smajobber eller tilsvarende (her er det et marked å fylle inn dersom det finnes en grunder her inne)

NB! Husk å sette deg inn i skatt og arbeidsregler!!!! ;)

Og hold deg for Guds skyld langt unna Multilevel marketing, Nettverksmarkedsføring og andre pyramidespill. (ja MLM er pyramidespill uansett hvor godt de har klart å sno seg rundt lovverket.) 

 

 

Lykke til :)

 

Hva skjønte du ikke med å tjene penger på nett?

 

Fint du prøver å komme med ett seriøst svar men blir dumt når du totalt har misforstått problemstillingen.

 

Nei, MLM er ikke pyradmidespill... de som mener det har ikke skjønt definisjonen på pyramidespill.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

...

 

Lykke til :)

 

Hva skjønte du ikke med å tjene penger på nett?

 

Fint du prøver å komme med ett seriøst svar men blir dumt når du totalt har misforstått problemstillingen....

 

 

Det skader ikke å utvide problemstillingen litt for å få ideene til å rulle.Jeg kan derimot ikke se at jeg gikk så langt fra problemstillingen som du skal ha det til? Alle tjenestene jeg foreslo er nettbaserte løsninger som tilbyr å tjene litt penger på si. Det kommer helt an på hva hva en legge i det å tjene penger på nettet. Det betyr isåfall mer hva  hva trådstarer legger i det, enn hva du gjør.

Om en spesifikt skal kun sitte foran pcen og tjene penger kan en som sagt tjene penger på å tilegne seg og bli dyktig på en databasert ferdighet og tilby tjenesten sin via nettet.

En kan også bli youtuber, aksjespekulant, IT grunder etc etc. Selv dårlige ideer kan inspirere til gode, og jeg ser derfor ingen grunn til å være for selektiv her.

 

 

 

 

...Nei, MLM er ikke pyradmidespill... de som mener det har ikke skjønt definisjonen på pyramidespill.

 

 

MLM kan tas i en annen tråd. Men bare fordi det såvidt unngår lovens beskrivelse av pyramidespill, betyr ikke at det i praksis er mye av det samme. Ulven blir ikke stueren bare fordi den tar på seg bestemors nattkjole (a.k.a: selger et produkt). De som klarer å tjene store penger er de som klarer å lure flest mulig folk under seg.  Langt over 90% av de som starter med MLM sliter med å tjene nok til å forsvare tiden og ressursene de legger inn i det. Mange ender opp med å tape penger, og store deler av salget/omsettingen er fra interne salg .  Markedet er dømt til å mettes om flest mulig av de som går inn i konseptet sikter på å lykkes. En skal selvsagt ikke gre alle under en kam, men å påstå at MLM har noe annet enn et velfortjent dårlig rykte, er naivt. https://no.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing

 

 

 

 

Jeg skal derimot ta litt selvkritikk for "useriøse svar" kommentaren min. Ettersom denne var rettet mot de useriøse(men humor) svarene: webcamgirl, unibet og nigeriasvindel. Med andre ord ikke ditt første svar som jeg faktisk syntes var bra ;)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er flere muligheter å tjene penger på nettet. Det er mye som Dodger86 her sier, at man burde bli rå i noe og selge tjeneseten. Et eksempel på en nettside man kan bruke er Freelancer.com. Der legger folk ut jobber de trenger gjort. Det kan være alt fra å lage en nettside til og skrive en artikkel, til å redigere videoer. 

 

En annen måte er å være en affiliate marketer. Da skal man velge et produkt som har et affiliate program, som bl.a. Amazon.com. Og så markedsfører man det produktet, og så får man provisjon på det man selger med markedsføringen. Det er mange måter å markedsføre på, men det er et helt annet tema.

 

Det er også mange andre muligheter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei,

Jeg tjener penger på nett på min egen nettside.

Jeg får commision for hver person jeg får til å ordne bruker på flere av nettsider.

Så jeg har bannere på min side.

Dette kalles affiliate marketing som en nevnte her oppe.

Endret av Snorre94
Lenke til kommentar

Søk på beermoney. Reddit har en side med mange metoder.

Ser det har dukket opp en norsk side på facebook også, den heter Ølpenger. Kan nok dukke opp en del gode norske alternativ der etterhvert, de har posta om brukerundersøkelser så langt, en enkel måte å skaffe seg litt ekstra på etter min erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...