Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

feil i innstillinger på ruteren


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Vi bor i under etasjen hos noen vi leier hos. De har en ruter med forsterker og på min gamle bærbare pc har jeg alltid en NED hastighet melllom 30-60 mbps.

 

Men når jeg fikk min nye stasjonære har jeg bare en hastighet på alt fra ingenting(finner ikke nettet) til 9 mbps.

 

Min gamle bærbare har alltid hatt utrolig bra nett siden vi flyttet inn. Datamaskinen(bærbar) som samboeren min kjøptei sommer har også veldig tilk og fra nett. Samme som jeg min stasjonær har. Trodde alltid at det bare var at det var noe med Pcen til samboeren, men siden det er samme problem med min stasjonære så tenker jeg det er noe ved innstillingene til ruteren.

 

 

Er det noen som har en anelse hva det kan være ?

 

Det virker jo faktisk som om ruteren gir alt av nett til min bærbare.

 

 

Setter pris på svar :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes bare det er utrolig rart at en bærbar PC som kostet 3000 kr for 4 år siden har ekstremt bra nett, mens en ny stasjonær til 12 000 har dritt dårlig :p Gir ingen mening

 

Noen som har en ide hvordan det evt kan fikses ?

 

Det er på en måte som om han prioriterer  en av datamaskinene våre, men de andre 2 bryr ikke ruteren seg om :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Og test ytelsen etter å ha nappet strømmen ut av "forsterkeren". Hvor som helst, bare du fortsatt har dekning uten den....

Veldig sent svar her, beklager for det, har prøvd å fikse problemet selv og feilsøket en del.

 

Når vi fikk utleier til å nappe ut forsterkeren så var det vel egentlig bare min stasjonære som klart å få dekning, men da økte farten fra 2-4 opp/ned fart til 15-20 opp ned fart. Så problemet ligger helt klart hos forsterkeren. Men litt vanskelig å ha den ute hele tiden med tanke på at bare en PC har nett da, i tillegg til at utleier trenger den for TV og div.

 

Når den var koblet inn igjen, var det vel ca. 6 timer bra nett før det gikk tilbake til det normale.

 

Utleier vet ingenting om forsterkeren, de er veldig lite tekniske. Det er vel forsåvidt jeg også.

 

Noen anelse hva problemet kan være ? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...