Gå til innhold

Hjelp til å finne app


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Hei!

 

Jeg har blitt den som må ta meg av min gamle tante og den forbindelse trenger jeg en app som kan installeres på hennes telefon som kan sende varsel i tilfelle nødsfall.

 

Den bør fungere slik at hun setter alarmtidspunkter på sin telefon og om hun ikke slår av alarmen så får jeg/de hun velger en melding om hun ikke har svart på alarmen.

 

På denne måten slipper vi å ringe og sende smser til hverandre og hun styrer selv når/om det er behov for å sette varslinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Ett godt tips, men dessverre ikke helt i plan med hva jeg har sett for meg.

 

Jeg var borti noe tilsvarende tidligere - det var en diabetes app, som gjorde at når vedkommende ikke slo av alarmen om morgenen så ble det sent varslings-sms til pårørende. Denne var veldig kjekk men hadde sine mangler, bla. at man ikke kunne sette gjentagende alarm daglig kl. 0700. Det ble litt for tungvint å måtte stille alarm på nytt hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Takk for tipset!

 

For å oppdatere min egen tråd så har jeg kun funnet følgende alternativ (har ikke testet de ut):

 

1. Diabetesguard og safetyalarm, tror samme selskap står bak begge og at de fungerer likt under forskjellig navn.

2. Mandown som kan kjøpes for en liten sum

 

Hadde håpet det skulle være flere gode alternativer på ett såkalt "stort" problem som gjør at man IKKE må tukle med appen daglig for å få en viss grad av sikkerhet.

Lenke til kommentar

Du kan jo ganske enkelt ta kontakt med en apputvikler hvor du foreslår en app med det du leter etter. Det koster nok endel, men dersom du tar patent på ideen og legger den ut for salg i appstore kan du jo gå i null (kanskje til og med pluss?). 

Jeg var selv den som hadde ansvaret for mine besteforeldre som begge er dement. Hadde jeg kunne hengt en tablet på kjøleskaper med merknader, kalender og alarmer de måtte trykke på hadde det gjort hverdagen mindre bekymringsfult for min del. Jeg ville definetivt brukt den appen, hvertfall så lenge de hadde mulighet til å fungere selv hjemme. Nå har hjemmetjenesten tatt over, men de kan fortsatt legge inn avtaler slik vi som må stille opp når de ikke er der fortsatt har kontroll. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...