Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

RAM fylles til maks og pc'n krasjer


Anbefalte innlegg

Her er problemet. Jeg laster ned store filer fra Firefox og Chrome. De er rundt 4GB og laster ned 5-6 om gangen. I tillegg spiller jeg DOTA 2. Etterhvert begynner minne å fylle seg, og over tid så fylles RAM til maks (16GB). Så krasjer hele pc'n.

 

Det skjedde også når jeg kun brukte Firefox og en download manager + DOTA 2.

 

Jeg har prøvd å skru av så å si alt når det nærmer seg fult. Var på 15,6GB av 16GB så stoppet jeg DOTA, skrudde av Firefox og download manager. Skrudde egentlig av ALT, men minne sto fortsatt å bikket på 97%. Det eneste som hjelp var å starte hele driten på nytt.

 

Noen tips for hva som kan være feil eller hvor jeg kan begynne å feilsøke.

 

Specs:

ASrock Fatal1ty X99X Killer, S-2011-3

Intel i7-5820K

Crucial 16GB DDR4 2133Mhz

Windows 10

 

I tillegg bruker jeg Firefox og download manageren DownThemAll! Filene blir lagret direkte på min NAS DS214 i 2 stk. Seagate NAS 3TB HDD satt opp i Synology Hybrid RAID (Blir vel akkurat det samme som RAID 1)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du fler addons? Hvis ja så prøv å reinstaller FF og installer 1 og 1 addon av gangen. Windows kan være dårlig på å frigjøre RAM selv om programmet som har spist godt blir avsluttet.

 

Edit; Disable 1 og 1 er kanskje lettere :p Eller disable alle og slå på 1 og 1 :)

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Bruker du fler addons? Hvis ja så prøv å reinstaller FF og installer 1 og 1 addon av gangen. Windows kan være dårlig på å frigjøre RAM selv om programmet som har spist godt blir avsluttet.

 

Edit; Disable 1 og 1 er kanskje lettere :p Eller disable alle og slå på 1 og 1 :)

Det er greia. Bruker aldri FF så har ingen andre addons enn DownThemALL! Samme problem dukket også opp før jeg begynte å bruke DownThemALL!

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet som deg. Det var killer nettverkskortet som var synderen.

Slett hele opplegget og installert kun standalone driver til kortet.

 

http://www.killernetworking.com/support/driver-downloads

 

https://www.reddit.com/r/buildapc/comments/3yzjyz/killer_network_suite_gave_me_a_major_memory_leak/

Så bra! Da skal jeg prøve dette først når jeg kommer hjem :) Det er forresten 1 Intel LAN kobling og Killer sin så jeg kan kanskje bare bytte inngang

Endret av Demonickon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...