Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Gjemme chromecast på familiens wifi.


Anbefalte innlegg

Har lest og lest, men finner ingen løsning som fungerer hos meg.

Jeg har en asus rt-ac68 som er i bridge pga en antenne med router fra Breiband.no

Har prøvd og sette opp gjeste wifi på asus, men chromecast dukker fortsatt opp for alle som kobler seg til.

 

Er det noen mulighet for og skjule chromecast fra og vises på wifi? Eller finnes det en måte og opprette et nytt nettverk (bruke en annen IP range?) innenfor mitt eksisterende slik at jeg har kontakt med chromecast, og opprettholder internett tilkoblingen?

 

Årsaken til dette ønsket er ved festlige anledninger så vil jeg ikke at andre skal hijacke min chromecast, samtidig så bruker jeg denne til video, der andre lett kan stoppe castingen min og ta over med sin egen.

Noen tips? Er medium god på nettverk, så jeg er ikke redd for og prøve nye innstillinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har dessverre ingen oppskrift på ønsket ditt, men en løsning er å be breiband.no sette antenna di i bridge modus. Kostnad for dette er en engangssum på 300,-

Da bruker du Asus rt-ac68 som router og du kan da hindre tilgang til lokalnettverket fra gjestenettet. Samtidig har du etter dette tilgang til forwarding av porter osv. Som kan være nyttig.

Lenke til kommentar

Det var dette jeg mistenkte! Det er fryktelig mye i asusen som ikke virker ordentlig, eller ikke mulig og bruke pga at den er i bridge mode.

 

 

"Gjestenettverket gir gjester en Internett-tilkobling, men begrenser tilgang til Intranett."

 

Man kan opprette mac filter, for så og ikke kunne koble seg til gjeste wifi... Aner ikke hvorfor, men selv om gjeste wifi er listet prøver mob ikke og koble til og det kan heller ikke tvinges frem tilkobling.

Lenke til kommentar

selv om gjeste wifi er listet prøver mob ikke og koble til og det kan heller ikke tvinges frem tilkobling.

Får du fremdeles koblet pc til gjestenettverket?

Har pc (koblet til gjestenettverket) kontakt med chromcast (koblet til det vanlige nettverket)? Er evt. "Tilgang til Intranett" deaktivert på gjestenettinnstillingene?

Får du koblet chromecast til gjestenettverket?

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

OK, vi begynner på nytt her.

 

Har nå satt antennen til Breiband.no i bridge og fått opp alle alternativene jeg trenger i asusen for og få ting som jeg vil ha det. Lan fungerer nå smertefritt med gjester og andre beboere, men...

Har nå ikke nett lenger, og vet ikke hva som er feil. Har fått PPPoE brukernavn og passord: funker ikke. Lagt inn info jeg hadde på dns server: funker ikke. Er det noe info jeg mangler fra isp utover brukernavn og passord? Burde jeg opprette ny tråd på dette emnet?

Lenke til kommentar

Har du betalt til de for det?

 

Kan jeg få fast IP-adresse?

Ja. Vi vil da sette antennemottakeren i "bridge mode" og tildele fast ip-adresse. Da vil du få et PPPoE brukernavn og passord som brukes på routeren som skal koble til Internett. Kontakt kundeservice for å bestille dette. Vedlikeholdsavgift tilkommer på denne tjenesten. Vi kan også tilby bridging av antenne uten fast IP-adresse, dette har en engangskostnad på 300,- kroner men ingen løpende kostnader.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

 

Har du betalt til de for det?

 

 

Kan jeg få fast IP-adresse?

Ja. Vi vil da sette antennemottakeren i "bridge mode" og tildele fast ip-adresse. Da vil du få et PPPoE brukernavn og passord som brukes på routeren som skal koble til Internett. Kontakt kundeservice for å bestille dette. Vedlikeholdsavgift tilkommer på denne tjenesten. Vi kan også tilby bridging av antenne uten fast IP-adresse, dette har en engangskostnad på 300,- kroner men ingen løpende kostnader.

Har ikke betalt, men får regning på 300 kr ja. Jeg ble spurt om fast IP, som jeg takket nei til da jeg ikke ser nytten av det.

For ordens skyld, jeg har hatt nett fra de i 6mnd...

Lenke til kommentar

Da foreslår jeg at du ser over settingene for bridge og innstillingene for WAN på routeren din.

Finner ingen innstillinger rundt bridge, og ikke vet jeg IP adressen til antenna heller (kanskje den ikke har IP heller?)

Router wan bilde vedlagt.

Endret av WackenSS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...