Gå til innhold

[Løst] DNB Vipps App med rooted telefon?


Ajeey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først sier Vipps "Støtter ikke rooted telefon". Så jeg installerte Xposed Framework og RootCloak hvor jeg addet vipps. Da fikk jeg etter reboot opp meldingen "Unable to connect to network" fra Vipps. 

 

Det jeg gjorde videre var å la selve Xposed installer være installert med rootcloak og vipps lagt til der (Vipps er selvfølgelig fortsatt installert på tlf). Så flashet jeg uninstaller til xposed framework fra recovery, altså ikke installeren men selve frameworken. Startet tlf, og deretter tilbake til recovery og reinstallere xposed framework. Da jeg startet tlf etter denne reinstalasjonen fungerte vipps perfekt.

 

Hvis det er noen som lurer er det nesten samme metode jeg brukte for å få logget inn på snapchat med xposed. (Snapchat tillater ikke xposed og du får ikke logget inn) 

Da gjorde jeg:

 

- Avinstaller Xposed framework  

- Start telefon, og logg inn på snapchat

- Deretter ta backup av snapchat med appen titanium backup

- Reinstaller Xposed

 

Hvis du logger ut av snapchat må du gjøre alt dette på nytt for å få logget inn igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Først sier Vipps "Støtter ikke rooted telefon". Så jeg installerte Xposed Framework og RootCloak hvor jeg addet vipps. Da fikk jeg etter reboot opp meldingen "Unable to connect to network" fra Vipps. 

 

Det jeg gjorde videre var å la selve Xposed installer være installert med rootcloak og vipps lagt til der (Vipps er selvfølgelig fortsatt installert på tlf). Så flashet jeg uninstaller til xposed framework fra recovery, altså ikke installeren men selve frameworken. Startet tlf, og deretter tilbake til recovery og reinstallere xposed framework. Da jeg startet tlf etter denne reinstalasjonen fungerte vipps perfekt.

 

Tusen takk! Worked like a charm!!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter Magisk og systemless root har kommet er det ikke noe problem med verken Vipps eller Snapchat lenger.

Anbefaler alle som rooter telefonene sine å sjekke om Magisk og systemless root og Phh Superuser virker på telefonene dere har.

Du har ikke tilfeldigvis Altibox også, og kan sjekke om Magisk funker på den også☺️
Lenke til kommentar

 

Etter Magisk og systemless root har kommet er det ikke noe problem med verken Vipps eller Snapchat lenger.

Anbefaler alle som rooter telefonene sine å sjekke om Magisk og systemless root og Phh Superuser virker på telefonene dere har.

Du har ikke tilfeldigvis Altibox også, og kan sjekke om Magisk funker på den også☺️
Haha, roota Samsung vaskemaskinen min igår, nå vasker det dobbelt så fort å bruker dobbelt så lite strøm :)
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Etter Magisk og systemless root har kommet er det ikke noe problem med verken Vipps eller Snapchat lenger.

Anbefaler alle som rooter telefonene sine å sjekke om Magisk og systemless root og Phh Superuser virker på telefonene dere har.

Hvordan vet jeg om jeg har systemless root?

 

Har Magisk v12 på OmniRom. Men Vipps vil ikke starte. Har også prøvd Magisk Hide.

 

Snap fungerer.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 2 uker senere...

Kjører Lineage uten root. Men Vipps sluttet å fungere for noen uker siden. Da Vipps påstår telefonen er rootet. Det virker ikke som det blir en løsning, spørsmålet er om løsningen er å roote? Finnes det en måte å lure vipps-appen på den måten.

Hvordan vil det evt påvirke andre appen som mobilbank og bankid?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjører Lineage uten root. Men Vipps sluttet å fungere for noen uker siden. Da Vipps påstår telefonen er rootet. Det virker ikke som det blir en løsning, spørsmålet er om løsningen er å roote? Finnes det en måte å lure vipps-appen på den måten.

Hvordan vil det evt påvirke andre appen som mobilbank og bankid?

Hvilken telefon har du?

Og du må vel ha åpnet bootloadrr for å installere dette?

Jeg trodde at det var veldig enkelt når det gjaldt Lineage at man kan slå av og på root “on the fly"?

Det har pleid være i innstillingene i Lineage.

Endret av luly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...