Gå til innhold

TEST: Asus RT-AC5300


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er QoS jeg har brukt for å begrense hele den lille ruteren. Den funksjonen er jo i den store ruteren også, men jeg vil begrense alle enheter koblet til et spesifikt gjestenett. For enhetene kan jo komme og gå. Derfor må hastighetsbegrensingen være spesifikk til gjestenettet og ikke enhetene. Skjønner ikke at det ikke er et valg i disse dyre Asus produktene!

 

Du har heilt rett i at det burde vore råd å sette limit på kvart gjestenett.

 

Om du har sett opp N12 med ein kanal langt unna den du brukar på hovud ruteren så skal det ikkje vere noko problem. Altså 1, 6 og 12 på 2,4GHz wifi.

Lenke til kommentar

Det er QoS jeg har brukt for å begrense hele den lille ruteren. Den funksjonen er jo i den store ruteren også, men jeg vil begrense alle enheter koblet til et spesifikt gjestenett. For enhetene kan jo komme og gå. Derfor må hastighetsbegrensingen være spesifikk til gjestenettet og ikke enhetene. Skjønner ikke at det ikke er et valg i disse dyre Asus produktene!

 

Helt enig i at dette er en nødvendig feature hvis man først har implementert gjestenett. Jeg endte opp med å installere DD-WRT på mors N66U slik at hun kunne dele internett med utleieleilighet uten at de stjal all båndbredden.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...