Gå til innhold

Chess abon. endringer - feb 2016


Anbefalte innlegg

Som sikkert en del har fått med seg ble det nye produkter. Tjenestemessig så er de nesten identiske de nye og de gamle normal og extra abonnementene.

 

Den største endringen er på hastighet som forringes ved at den halvveres - faktisk. Fra 60 til 30 på de minste abonnementene, men på det største så går det vel muligens fra 60 til 50.

 

Sjakk Matt Extra som nå heter Easy 5GB koster nøyaktig det samme og har nøyaktig samme GB-grense som før, med unntak av hastighetsforringelse om man er dum å endrer.

 

Sjakk Matt Normal hadde 1 GB-grense og får en høyere pris, samt en dobling til 2 GB-grense om man bytter til Easy 2GB. Det innebærer for meg som har 2 abonnement i fellesfaktura (familieabon.) følgende:

 

Sjakk Matt Normal 1 GB --> Easy 2 GB

kr 169   -------------------------> kr 199

 

Antall Gigabyte pr. kr. blir da:

 

Normal har 0.0059171597633136 GB pr kr

 

Easy har 0.0100502512562814 GB pr kr 

 

Altså 0,006 vs 0,010 så her betaler man 30 kr mer, men får 166 % mer datamengde totalt sett pr. krone. (med forbehold om at jeg har regnet riktig)

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sikkert en del har fått med seg ble det nye produkter. Tjenestemessig så er de nesten identiske de nye og de gamle normal og extra abonnementene.

 

Den største endringen er på hastighet som forringes ved at den halvveres - faktisk. Fra 60 til 30 på de minste abonnementene, men på det største så går det vel muligens fra 60 til 50.

 

Sjakk Matt Extra som nå heter Easy 5GB koster nøyaktig det samme og har nøyaktig samme GB-grense som før, med unntak av hastighetsforringelse om man er dum å endrer.

 

Sjakk Matt Normal hadde 1 GB-grense og får en høyere pris, samt en dobling til 2 GB-grense om man bytter til Easy 2GB. Det innebærer for meg som har 2 abonnement i fellesfaktura (familieabon.) følgende:

 

Sjakk Matt Normal 1 GB --> Easy 2 GB

kr 169   -------------------------> kr 199

 

Antall Gigabyte pr. kr. blir da:

 

Normal har 0.0059171597633136 GB pr kr

 

Easy har 0.0100502512562814 GB pr kr 

 

Altså 0,006 vs 0,010 så her betaler man 30 kr mer, men får 166 % mer datamengde totalt sett pr. krone. (med forbehold om at jeg har regnet riktig)

 

Kjekt med tall.  Men hvorfor så vanskelig ?

 

Før: 1024 MB / 199 kroner = 5,14 MB per krone

Nå:  2048 MB / 229 kroner = 8,94 MB per krone

 

Konklusjon:  Mer data per krone men uansett dyrere for de som ikke trenger mer enn 1 GB.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...