Gå til innhold

Selvkjørende busser og minibusser som kommer etter behov - dette kan bli fremtidens kollektivtransport


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva om busselskapene som kjører bybusser faktisk hadde blitt subsidiert slik at folk heller hadde parkert bilene og tatt buss? Å ha en betalingsløsning som fungerer er jo utmerket, men i tillegg gjøre det så rimelig at man ikke vurderer noe annet enn buss hadde vel vært enda bedre? Bare se hva de har fått til i Haugesund. http://www.nrk.no/rogaland/mer-enn-halvparten-av-billetten-er-subsidiert-1.12035153

Lenke til kommentar

Hva om busselskapene som kjører bybusser faktisk hadde blitt subsidiert slik at folk heller hadde parkert bilene og tatt buss? Å ha en betalingsløsning som fungerer er jo utmerket, men i tillegg gjøre det så rimelig at man ikke vurderer noe annet enn buss hadde vel vært enda bedre? Bare se hva de har fått til i Haugesund. http://www.nrk.no/rogaland/mer-enn-halvparten-av-billetten-er-subsidiert-1.12035153

Det hadde vært godt avtale for de som har førerkort og bil.

 

Problemet det i så fall muligens ikke gjelder de som ikke har førerkort da pengene må hentes et sted.

Så tror med slik ordning er blir det dyrere og dårlige for enkelte, kanskje gratis for flykninger.

 

Problemet i f.eks oslo\asker er trikk\buss og tog i tillegg til t-bane dermed blir det dyrere når det er flere som skal ha penger.

Så muligens dette funger i haugesund men ikke oslo, med mindre noe blir lagt ned.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hva om busselskapene som kjører bybusser faktisk hadde blitt subsidiert slik at folk heller hadde parkert bilene og tatt buss? Å ha en betalingsløsning som fungerer er jo utmerket, men i tillegg gjøre det så rimelig at man ikke vurderer noe annet enn buss hadde vel vært enda bedre? Bare se hva de har fått til i Haugesund. http://www.nrk.no/rogaland/mer-enn-halvparten-av-billetten-er-subsidiert-1.12035153

 

De blir allerede subsidiert. Skulle du ha betalt det billetten faktisk koster, måtte du ha betalt enda mer enn du gjør i dag.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet det i så fall muligens ikke gjelder de som ikke har førerkort da pengene må hentes et sted.

Så tror med slik ordning er blir det dyrere og dårlige for enkelte, kanskje gratis for flykninger.

 

Blir det dyrere og dårligere for enkelte så bør det hvertfall bli det for flyktninger. Dobbel og trippel pris på alt de kjøper! Legitimasjonsplikt for alle så vi får kontrollert det.

 

Sikkert noen som presterer å tro at det jeg skrev der var seriøst ment :mellow:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil ha et billettsystem som tar hensyn til den enkeltes forbruksmønster. Jeg jobber en del hjemme eller andre plasser, og har ikke behov for 30 dagers billett. Jeg reiser ikke hver dag slik min far gjorde til og fra samme arbeidsplass. Dette må gjelde veldig mange mennesker?

Kan jeg få en slik løsning, så bruker jeg de kollektive løsningene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hva med vi som kommer ifra utlandet? for flere koster det flesk aa bruke apper med roaming, hvis de da fungerer paa en utenlands tlf og taler spraaket til de besoekende.

Det minste er aa ha ett system som funker uten ekstragebyr.

I fjor proevde NSB aa selge systemet for meg, ingen lokal info paa stasjonen og "tog for buss" : "greit bare soek paa internet" vel appen funket ikke paa tlf min, men det gikk via internet: resultatet var 50Kr billett +500Kr I roaming og utenlandsk bankkortgebyr. Vear turist I Norge paa den maten !

Og nasjonle bilettautomater er ikke alltid toppen, jeg kom sist via paa Kastrup, der maatte jeg vente en time paa aa faa bus/trikk bilett, koen var lang og ingen av de utendlanske (og kansje danske) forstod systemet, eller fannt fram til antall soner ...

Her I Sveits er det greit: veldig mange bataler en rimelig aarsbillett for all togene, bussene og baatene I hele landet! Hvem bryr seg om apper da ? jo busselskapene, forde de maa lese NFC kortet for aa sjekke om det er gyldig, men du med gyldig billett risikerer ingen ting :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...