Gå til innhold

Hvordan bør jeg trene og spise?


Anbefalte innlegg

Jeg er 190cm høy, og veier 85kg. Jeg ser på meg selv som skinny-fat typen, jeg har spinkle armer, men en stor mage (midjemål på 105 cm). Jeg er lite aktiv (dårlig styrke i kroppen), og har ingen oversikt på hvordan jeg spiser. Dette er noe jeg ønsker å gjøre noe med. Jeg har lyst til å begynne å trene, og spise sunnere.

 

Jeg har et mål nå; det er å gjøre noe med magen. Jeg ønsker å bli kvitt denne. Spørsmålet mitt da, hvordan bør jeg trene og spise for å nå dette målet? 

Som nevnt så har jeg har lite muskler i kroppen. Jeg har skjønt at om jeg ønsker å bygge muskler, så må jeg spise mye (kalorioverskudd). Men jeg ønsker jo å gjøre noe med magen først, vil det si at jeg bør gå for kaloriunderskudd? 

I tillegg til det lurer jeg på hvordan jeg bør trene. Bør jeg kjøre full kardio, full styrke, eller en blanding? Hvis kaloriunderskudd, da kan vel styrke bli et problem mtp. vektøkning?

Jeg har f.eks lest litt om Starting Strength programmet for å bli kjent med baseøvelser, men om man ønsker å bli kvitt fett, kan det hende at vektøkning plutselig stopper opp pga. underskudd av kalorier.  Da kan vel ikke styrke være så bra? I tillegg til det tenker jeg; hvsi jeg kjører full kardio, blir jeg vel fort veldig spinkel? Tar jeg feil nå?

Setter pris på tips.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...