Gå til innhold

På jakt etter en god fildelingstjeneste


Eivor

Anbefalte innlegg

Jeg har trålet rundt på nettet uten å finne en ideell fildelingstjeneste som passer mitt behov.

 

Det jeg vil ha er:

- mulighet for deling av mapper og dets innhold (ikke bare direktelink til enkeltfiler)

- ingen registrering eller bruk av program for mine "gjester"

- ingen "tvungen" synkronisering

- ingen sletting av innhold

- ingen begrensning på antall opp og nedlastinger - filstørrelse minimum 100MB

- trenger 2GB eller mere lagringsplass

- helst gratis

 

Jeg har allerede Google sky-lagring, men vil helst ikke bruke den til dette formålet.

 

Takknemlig for svar.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

- ingen registrering eller bruk av program for mine "gjester"

 

Jeg har allerede Google sky-lagring, men vil helst ikke bruke den til dette formålet.

 

:ph34r:

 

Jeg vet ikke helt hva emjo-en din skal uttrykke, men jeg kan forsikre deg om at det ikke er none lyssky aktiviteter på gang. Vil ikke bruke Google pga av den hersens synkroniseringa. Hva mine "gjester" angår så er det en u-ting at en må registrere og oppgi e-mail adresse til fremmede nettsteder, samt installere program en bare har bruk for 1 gang.

Endret av Eivor
Lenke til kommentar

FTP funker vel? Jeg står for hva jeg "skrev" :ph34r:

 

Koster ikke mange kronene hvis du skal ha en FTP server med bare noen få GB lagring. Blir jo et webhotell der flere folk har koden til FTP-serveren, må nok kjøpe domene også, koster 40,- i året for .eu. Domeneshop er billige https://www.domeneshop.no/webhotel

Nå er jeg riktig vrien, webhotell har jeg, men kan jo ikke dele ut koden til hvem som helst. De trenger også et FTP-program, og det blir litt for innviklet for noen. Gjestene min får lov til å laste ned, ikke slette eller laste opp eget innhold.

Endret av Eivor
Lenke til kommentar

De trenger ikke et FTP-program, logg inn via nettleseren :)  Så kan du lage nedlastingslinker på websiden så folka laster rett ned fra siden din. Var rimelig vanlig før i tiden og er veldig enkelt.

 

Edit; Eksempel ftp://mirror.internode.on.net/pub/OpenBSD/

Jeg har tenkt på det, men det er ikke helt greit det heller. Jeg vil ikke dele innholdet med alle som besøker sida mi, bare de jeg har direkte kontakt med. Jeg kan nok ha ei side som jeg bare deler linken til bestemte personer, men risikerer at den blir fanget opp av søkemotorer. Jeg vet en kan legge info til søkemotorer om ikke å registrere bestemte sider, men søkemotorer respekterer ikke alltid det.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at du kan sette opp sikkerhet der folk må taste inn kode for å laste ned X fra FTP og det trenger heller ikke være hovedpassordet.

 

Jeg skriver litt HTML, CSS og PHP i Notepad og det er "lekende lett". Har du noen timer til overs og har litt grunnkunnskaper så fikser du dette :)

 

Eller vil du at alt skal bli gjort av seg selv? Et ferdigprogram av en sort som du bare slenger inn på siden din, eventuellt noe ala det du vil ha som går via en tredjepart?

 

Edit; Hvorfor vil du ikke bruke Goggle skylagring? Er jo bare å starte en ny konto som er kun for det mystiske formålet ditt.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Jeg bruker FTP fra en webserver når jeg gir ut linker til ymse folk, stort sett når det kommer til Micosoft .iso filer.

Dette har jeg gjort de siste 10-12 årene, og ingen søkemotor har indexsert FTP serveren, til og med man ikke trenger passord for å laste ned derfra, men så kan man heller ikke se mappe strukturen, du må ha en spesifikk link.

Hadde ikke vært noe problem å sette opp på et underdomene (slik som jeg har gjort), Så tenker nok at FTP er tingen her.

Lenke til kommentar
skal bli gjort av seg selv? Et ferdigprogram av en sort som du bare slenger inn på siden din, eventuellt noe ala det du vil ha som går via en tredjepart?

 

Edit; Hvorfor vil du ikke bruke Goggle skylagring? Er jo bare å starte en ny konto som er kun for det mystiske formålet ditt.

Mitt mystiske formål er å dele stoff om finsnekring med venner og andre jeg har kontakt med gjennom denne hobbyen, nysgjerrigper ;). Hjemmesida mi handler forøvrig om noe helt annet enn snekring.

Hvorfor jeg ikke vil bruke Google skylagring er det mange grunner til, kanskje jeg starter en egen tråd om det.

 

Når jeg forteller deg at både jeg og mine gjester er pluss/minus 60 år gir det vel en pekepinn på hvorfor opplegget må være enkelt :D.

Endret av Eivor
Lenke til kommentar

Jeg bruker FTP fra en webserver når jeg gir ut linker til ymse folk, stort sett når det kommer til Micosoft .iso filer.

Dette har jeg gjort de siste 10-12 årene, og ingen søkemotor har indexsert FTP serveren, til og med man ikke trenger passord for å laste ned derfra, men så kan man heller ikke se mappe strukturen, du må ha en spesifikk link.

Hadde ikke vært noe problem å sette opp på et underdomene (slik som jeg har gjort), Så tenker nok at FTP er tingen her.

Takker, men for øyeblikket blir det litt vanskelig for meg. Men skal sjekke det ut etterhvert.

Lenke til kommentar

 

Jeg bruker FTP fra en webserver når jeg gir ut linker til ymse folk, stort sett når det kommer til Micosoft .iso filer.

Dette har jeg gjort de siste 10-12 årene, og ingen søkemotor har indexsert FTP serveren, til og med man ikke trenger passord for å laste ned derfra, men så kan man heller ikke se mappe strukturen, du må ha en spesifikk link.

Hadde ikke vært noe problem å sette opp på et underdomene (slik som jeg har gjort), Så tenker nok at FTP er tingen her.

Takker, men for øyeblikket blir det litt vanskelig for meg. Men skal sjekke det ut etterhvert.

 

Hei. Det ble til at jeg oppgraderte hos domeneshop for å få mer diskplass, men viktigst, for å kunne passordsette mapper. Så det får bli løsningen for nå. (Syns egentlig jeg var veldig flink som fikk det til.) :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Dette var en litt snodig forespørsel. De fleste sky tjenestene har akkurat det du spør etter.

 

Microsoft OneDrive

Amazon Cloud Storage

Dropbox

Google Drive

osv.

 

Her kan du dele hele mapper (og innholdet i de) og/eller enslige filer ved hjelp av å sende en epost, dele en lenke, eller via de sosiale media. De fleste støtter også avspilling av de mest brukte formatene, enten i form av video, presentasjoner eller animerte bilder. Da utelukker du at "klienten" må laste ned egen programvare for å benytte eller se innholdet.

 

Om du har tilgang på et webhotell med til eksempel cPanel på, har denne en enkel veiviser for deling av filer/mapper (.htaccess -veiviser) låst til brukernavn og passord -innlogging. En slik .htaccess kan lages manuelt også i hvilken som helst delt mappe på et oppegående webhotell.

 

 

Nå er ikke jeg sikker på hva det er som skal deles her, men om det er snakk om bilder som tåler dagens lys kan du til dømes bruke en bildedelings -tjeneste som sharplr.com som i tillegg til selve delingen, lar deg bestemme om bildene er privat, offentlig og/eller skal slettes automatisk etter en bestemt tidsperiode.

 

Muligheten er uendelige!

Endret av ronaldst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...