Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-sigaretter for nybegynnere


margarinSlange

Anbefalte innlegg

Heisann! 

Min samboer har planer om å bytte ut vanlig røyk med e-sigaretter, da det rett og slett er blitt alt for dyrt å røyke. Hun har forsøkt å slutte gjentatte ganger, men det er visst ikke så enkelt (jeg røyker ikke, så jeg har egentlig ikke noen idé om hvor vanskelig det er).

 

Derfor har idéen om e-sigaretter meldt seg. Ingen av oss har egentlig noen kunnskaper rundt det, så vi håper dere her inne kan hjelpe.

 

Det vi ser etter er egentlig en nybegynner-esigarett. Noen anbefalinger? Hun sier hun helst vil ha noe som ser og føles som vanlige sigaretter.

 

Når det gjelder esigaretter med nikotin, har jeg forstått det slik at det ikke selges i norge, men at det er lov å bestille det fra nettbutikker i EU. Er dette rett? Noen som vet om noen seriøse nettbutikker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Heisann! 

Min samboer har planer om å bytte ut vanlig røyk med e-sigaretter, da det rett og slett er blitt alt for dyrt å røyke. Hun har forsøkt å slutte gjentatte ganger, men det er visst ikke så enkelt (jeg røyker ikke, så jeg har egentlig ikke noen idé om hvor vanskelig det er).

 

Derfor har idéen om e-sigaretter meldt seg. Ingen av oss har egentlig noen kunnskaper rundt det, så vi håper dere her inne kan hjelpe.

 

Det vi ser etter er egentlig en nybegynner-esigarett. Noen anbefalinger? Hun sier hun helst vil ha noe som ser og føles som vanlige sigaretter.

 

Når det gjelder esigaretter med nikotin, har jeg forstått det slik at det ikke selges i norge, men at det er lov å bestille det fra nettbutikker i EU. Er dette rett? Noen som vet om noen seriøse nettbutikker?

 

Hei, jeg har gode erfaringer med smokesmart.no. Enkelt for nybegynnere, ikke så styrete som mye annet. Det med lovgivningen endrer seg jo hele tiden, så det er litt komplisert. Men denne artikkelen tror jeg er ganske oppdatert:

http://www.smokesmart.no/nyheter/e-sigaretter-med-nikotin-kan-bli-tillatt-i-norge

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dersom nikotinholdige e-sigaretter ønskes brukt som røykeavvenningsprodukt av privatpersoner, kan de importeres fra utlandet gjennom lege​middellovgivningen jf. forskrift om tilvirkning og import av legemidler. Ved innførsel/forsendelse kan mengden ikke overskride tre måneders forbruk. Ved medbringing er det ulike krav avhengig av hvilket land (innenfor eller utenfor EØS) produktet importeres fra. Produktet må være lovlig anskaffet og til personlig bruk.

 

https://helsedirektoratet.no/folkehelse/tobakk-royk-og-snus/e-sigaretter-elektroniske-sigaretter-og-regelverk

Det er ikke lov å bestille over nett, nei. Sjansen for at en "ampulle" med nikotinjuice skal bli stoppet er lav så lenge den sendes med umerket brevpost. Selve sigaretten er helt lovlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...