Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett og kredittkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor trygt er det å bruke kredittkort på internett når det er snakk om seriøse bedrifter? Snakker her om Lucasart i forbindelse med Star Wars Galaxies.....

 

Ja, jeg er n00b på sånt :)

Jeg har handla mange ganger både i Norge og USA med VISA på nett, og aldri hatt problemer med det. Men hvor sikkert det virkelig er, vet jeg ikke. jeg skriver kun ut fra egne erfaringer :D

Lenke til kommentar
det er trygt å handle med kort på nett så lenge det står HTTPS og det er en hengelås på 'system-linjen' nederst i browseren......

Det var å gå for langt.. Det du beskriver betyr bare at forbindelsen er sikret og er ingen garanti for at mottager av kredittkort-info ikke tømmer kontoen din.

Lenke til kommentar

Ble frastjålet noen tusen over et par måneder for noen år siden, men det var min egen feil, for jeg var svært uforsiktig med kortet. Sperret det og skaffet nytt, aldri noe problem igjen siden. Som allerede nevnt, påse at hengelåsen er der nede og at det er en https adresse (s for "secure"). Bruk også sunn fornuft. Er det en webshop som er ufattelig dårlig designet og ser ut som den er satt opp i hui og hast, uten kontakt form av noe slag, ikke handle der. Om butikken ikke ønsker å gi kundene muligheten til å kontakte dem, kan man jo lure.

 

Desverre er det noen webshopper i norge som er slik, men de lurer nå uansett ikke folk (stort sett).

Lenke til kommentar
Takker for svar, men nå vet jeg faktisk ikke hvordan dette arter seg i spillet SWG. Når det gjelder seriøsitet må jeg vel kunne regne med at Lucasart er rimelig trygge?

Overhodet ikke noe problem. Du skjønner vel at dersom én eneste person hadde blitt tappet ulovlig for laks av Lucasart hadde det blitt ganske mye oppstyr?

Lenke til kommentar
Takker for svar, men nå vet jeg faktisk ikke hvordan dette arter seg i spillet SWG. Når det gjelder seriøsitet må jeg vel kunne regne med at Lucasart er rimelig trygge?

Overhodet ikke noe problem. Du skjønner vel at dersom én eneste person hadde blitt tappet ulovlig for laks av Lucasart hadde det blitt ganske mye oppstyr?

Det jeg også tenkte :) Takker for svar, da tipper jeg at jeg må en tur på Expert i dag :)

Lenke til kommentar
Takker for svar, men nå vet jeg faktisk ikke hvordan dette arter seg i spillet SWG. Når det gjelder seriøsitet må jeg vel kunne regne med at Lucasart er rimelig trygge?

Overhodet ikke noe problem. Du skjønner vel at dersom én eneste person hadde blitt tappet ulovlig for laks av Lucasart hadde det blitt ganske mye oppstyr?

Da ville det blitt tomme galaxer :p:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...