Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

kortslutning i lys grunnet høy fuktighet?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et spørsmål som jeg håper at noen kunnig kunne hjelpe meg med, vad kan va grunnen til kortslutning i en lampa?  Lyset minner om denna http://www.christiania-belysning.no/filestore/Bilder/Produktbilder/7058963309015_P1.png?size=284x0&gif2png=true&quality=75

 

Det er altså en liten box som festes upp ved tak sedan er det pendlar som henger ner, vet ikke noe om lys og google hjelpte meg ikke særlig :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så lenge du ikke har montert den ute, over komfyr eller vannet lampen er det lite sannsynlig at det er fukt.

 

og det er også mulig at det er jordfeil og ikke kortslutning.

 

dette kan skje pga feil installasjon.

 

hvis det er kortsluttning så har det mest sannsynlig vis skjedd i socketen til pærene. disse tror jeg er porselen på noen av disse lampene som kan bli ødelagt hvis du bruker for mye kreftet

Lenke til kommentar

I toppen av lampa sitter den en elektronisk trafo, en eller flere av komponentene inni den kan svikte og skape kortslutning og om det har vært veldig fuktig oppi der kunne kretskortet inni trafoen ha korrodert og laget krypstrømmer der de ikke skulle være og få komponenter til å feile.

Mange muligheter når elektronikke r plassert i en sterkstrømskrets.

Lenke til kommentar

så lenge du ikke har montert den ute, over komfyr eller vannet lampen er det lite sannsynlig at det er fukt.

 

og det er også mulig at det er jordfeil og ikke kortslutning.

 

dette kan skje pga feil installasjon.

 

hvis det er kortsluttning så har det mest sannsynlig vis skjedd i socketen til pærene. disse tror jeg er porselen på noen av disse lampene som kan bli ødelagt hvis du bruker for mye kreftet

Den var montert inne, ovan kjøkkenbord og jeg har aldri vannet lampen :p 

Lenke til kommentar

Har du så høy fuktighet i leiligheta at det går ut over lampa ja da regner det nærmest innendør, men utleier bør være bekymret for seriøs råteskade om han lar det pågå over tid, altså at det er så fuktig innendørs at lampa tar skade av det.

 

Hehe, har ikke regnet inne nei. Og utleiers mening om lyset kom etter att det oppdagets at der er mugg i leiligheten, sannsynlig grunnet høy luftfuktighet og dårlig ventilasjon. Vems skyld det er, er vi veldig uenige i og det kommer gå til sak og avhandles. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...