Gå til innhold

Får ikke 8x AGP :( (teoretisk mulig)


fjaeran

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Contradictions do not exist. Whenever you think that you are facing a contradiction, check your premises. You will find that one of them is wrong.

 

http://www.msi.com.tw/program/products/mai...6&MODEL=MS-6704 :

 

Slots

• One AGP (Accelerated Graphics Port) slot.

- Supports AGP 1.5 4x.

• Six 32-bit Master PCI Bus slots.

• One CNR (Communication Network Riser) slot.

Endret av blacktower
Lenke til kommentar
fordi ati har problemer med agp x8...

Er det ikke blitt gjordt klart at hovedkortet hans støtter kun AGP4x?

Det er mange flere som har problemer med fastwrites enn AGP8x, men dette er ikke et spesifikk ATi problem. Det er mange forskjellige konfigrasjoner av hovedkort, chipsets og drivere som kan skape problemer. Spesielt er FW ganske ømfintlig.

Jeg kjører selv med 8xAGP og FW uten problemer.

 

men er bare og kjøre agp x4(skal hvis bare være noen %forskjell)

Per i dag er det stort sett ikke noe forskjell å snakke om, men i enkelte situasjoner kan ytelseforbedringen være oppe i ~20%.

Lenke til kommentar
herregud MistaPi...

klarte du og finne feil på meg denne gangen også..

Du må tåle at folk retter på deg eller kommer med tilleggsinformasjon. Dette er tross alt et diskusjonsforum. Hvis du er uenig med noe av det jeg har skrevet får du heller si det og forklare hvorfor.

 

20% forskjell mellon agpx 4-agp x8.

noe du har testa selv... :lol:

og det er morsomt fordi..?

Lenke til kommentar
greit..tåler at andre retter meg..(beklager dette)

men 20% forskjell med agp 4-8 forklar den litt nermere..

gjerne en link eller noe som beviser dette(ikke noe egen tester)

Det er ingen "hey! la oss teste AGP8x vs AGP4x nå over et år etter lanseringen av de første AGP8x kortene" tester, ihvertfall ikke som jeg har sett, så det blir litt vanskelig å vise til en offisiell test. Det virker som dette er noe som kun er interessant å teste når det er nytt og det er disse tidlige testene det blir referert til.. selv nå og sikkert om et år fra nå. Men som sagt så er det stort sett ikke forskjell, heller ikke idag.

Forskjellen idag vil ligge med AGP teksturing, når teksturer oversvømmer til system minne og skjermkortet må aksesere masse data over AGP bussen, det er da AGP bussen virkelig blir brukt og det er dette som testen min viser.

 

Det må først lages skjermkort som utnytter 4x AGP før vi snakker om ytelseforskjell mellom 4x og 8x AGP.

Det er heller opp til software/spill utviklerene til å ta nytte av dette. Men som sagt med AGP teksturing så er det uansett ytelse forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...