Gå til innhold

Gratis overklokking var for godt til å være sant


Anbefalte innlegg

 

 

i7 2600 og 2600K har ingen forskjeller bortsett fra at den ene varianten er låst.
Så vidt jeg vet testes prosessorene for å se hvilke som tåler overklokking. Selv om de lages på samme måte blir ikke alle like bra. En K-prosessor som ikke møter kvalitetsmålene kan selges som en vanlig. Man betaler mer for en garantert kvalitet.

 

 

 

Her tilbyr Coop de samme varene for en *billigere* penge
Stort sett er det søppelvarer, ikke de samme.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

X-tra er Coop, First Price er Norgesgruppen.

 

Noen ganger er det dårligere kvalitet, andre ganger er det det samme. Det trenger ikke å være det samme for lavere pris, men det kan være det. Samtidig som at alt som er under disse merkene ikke er søppelvarer. Jeg anbefaler deg en tur til utlandet, som f.eks USA. Det er ikke mulig å selge skikkelige søppelvarer i Norge. Det som er vanlig kvalitet i Norge er høy/svært høy i mange land i verden, som f.eks USA.

Lenke til kommentar

 

Jeg synes innledningen og bildet som er brukt i denne artikkelen er misvisende. Her er det tydelig at det er en 6700K som ikke lengre skal kunne overklokkes. Dette støttes opp av RIP-gravstøtten og overskriften "Intel snur om overklokking". I tillegg brukes bildeteksten "«Gratis» overklokking av Skylake-prosessorer var for godt til å vare. Nå sier Intel stopp.".

 

Det blir dermed ikke klart før lengre ut i artikkelen at det er snakk om prosessorene utenfor K-serien. Hva slags lurejournalistikk er dette?

Hei, dette var et fint bilde vi hadde liggende i arkivet vårt, og det var absulutt ikke meningen å villede. Jeg ser likevel det kunne gi blandede signaler om en ser nøye etter på det. Har fjernet «K»-en, og håper det hjelper (selv om det riktig nok ikke finnes noen prosessor med navn i7-6700 og modellnummeret som også synes på bildet! :))

 

Ta en titt her: http://ark.intel.com/products/88196/Intel-Core-i7-6700-Processor-8M-Cache-up-to-4_00-GHz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...