Gå til innhold

Mac batteri ekspanderte, reklamasjon?


xibriz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

I mitt tilfelle har jo batteriet fysisk ødelagt MACen. Så det er vel irrelevant at det er batteriet som er defekt når MACen har gått i "self destruct"? Ett nytt betteri hjelper jo ingenting... alt er ødelagt.

Lenke til kommentar

Bildene ga ingen klar konklusjon.

 

http://www.dinside.no/890725/maa-fjerne-macbook-air-batteri

 

""Utvalget opprettholder sitt tidligere syn hva angår batteriers levetid, men finner at man ikke kan forvente at batteriet skal svulme opp og på den måten påvirke andre funksjoner ved maskinen. Dette utgjør således en mangel ved maskinen" skriver Forbrukertvistutvalget i sin avgjørelse.

Butikken dømmes derfor til å gjennomføre en gratis reparasjon, slik klager krever. Men han blir neppe hoppende glad: Utvalget krever nemlig bare at butikken fjerner batteriet, slik at maskinen kan brukes med strømkabel. En løsning som ble foreslått av butikken selv."

Lenke til kommentar

Bildene ga ingen klar konklusjon.

 

http://www.dinside.no/890725/maa-fjerne-macbook-air-batteri

 

""Utvalget opprettholder sitt tidligere syn hva angår batteriers levetid, men finner at man ikke kan forvente at batteriet skal svulme opp og på den måten påvirke andre funksjoner ved maskinen. Dette utgjør således en mangel ved maskinen" skriver Forbrukertvistutvalget i sin avgjørelse.

 

Butikken dømmes derfor til å gjennomføre en gratis reparasjon, slik klager krever. Men han blir neppe hoppende glad: Utvalget krever nemlig bare at butikken fjerner batteriet, slik at maskinen kan brukes med strømkabel. En løsning som ble foreslått av butikken selv."

 

Den saken er jo veldig relevant.

Dvs at skader som følge av oppsvulmingen må repareres, men nytt batteri må kjøpes og installeres av kjøper.

I dette tilfelle blir det vel omlevering eller heving av kjøp, siden store deler av maskinen er påvirket.

Lenke til kommentar

Nå har jeg levert inn MACen.

 

Kundebehandleren prøvde seg på at batteriet ikke kom til å dekkes av reklamasjon, men jeg presiserte at det jeg reklamerer på er at maskinen ikke fungerer.

 

Den blir sendt til Trondheim for feilsøking og evt. reperasjon. Vi får se hvor mye jeg må krangle med de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...