Gå til innhold

Den store Guitar Hero Live tråden!


Anbefalte innlegg

Fant ingen annen tråd for diskusjon rundt dette spillet, så tenkte å opprette en.

Guitar-Hero-Live.jpg
 

Hva synes folk om dette spillet?

Selv synes jeg det er veldig gøy og har utrolig mange sanger :) Det jeg savner mest er nok muligheten for å spille mot venner o.l via PSN, men har jo heldigvis fått noe som nesten ligner nå da, selv om det ikke fungerer så godt som jeg hadde ønsket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter på gjerdet og venter på at Wii U pakken skal bli litt billigere enn 900kr..men det skjer tydeligvis ikke.

 

Jeg spilte alle spillene fra GH3 og utover mye, og i romjulene hadde jeg, bror og noen kompiser alltid GH-fester. 

Savner også å bare sitte for meg selv og øve på vanskelige sanger, og mestringsfølelsen når man endelig klarer "det" vanskelige akkord partiet. Men som sagt er det litt for dyrt enda.

 

Er ikke denne "live"-greia veldig merkelig da? Syns det ser helt rart ut med faket livepublikum, og disse "dudesene" som sier AWESOME SHOW DUUUUUUUDE som om de var i en 90-talls Bill&Ted komedie. Har også sett mange anmeldere snakke om dette som et tullete valg. Men det skiller seg såklart fra Rock Band-spillene nå da. Før var de jo nesten like. 

 

Hvordan syns du gitaren funker? De har jo endret button layouten helt, så jeg må vel lære meg det pånytt igjen..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jo, den Live greia er egentlig ikke noe bra den heller, men spiller vanligvis på det som heter TV (online-delen av GHL). Eneste jeg har spilt Live er egentlig da jeg startet spillet for første gang for å komme meg gjennom single-player.

 

Har spilt en god del GH3 (tipper jeg har rundt 1500-2500 timer), og det er klart et MYE bedre spill :) Der har du mulighet for å gå i practice og spille sangene slowmo for å øve på solo.

 

Gitaren liker jeg egentlig ganske godt, selvsagt en tilvenningsak siden man har 2x3 knapper. Har spilt nå i ca 20 timer tipper jeg og spiller de sikkert halvparten av sangene på Expert med 4 stjerner, så det er veldig likt, men fortsatt endel nytt :)

 

Jeg fikk det i julegave, men ble kjøpt hos CDON på Black friday. Da kostet det bare 555,- for spill og gitar, så var en god deal  :wee:

Lenke til kommentar

Det er sant at det er sanger som går på rotasjon på tid, MEN det er også mye mer. Du har også en liste over alle sanger som er tilgjengelig i GHL som du kan velge å spille. For å spille en valgfri sang må du bruke en "coin", og desse kan du kjøpe enten med ekte penger eller kjøpe de for in-game "penger" som du får ved å spille de sangene som går på rotasjon (litt vankselig å forklare, men en forstår det veldig raskt når man spiller).
Kan også lage sin egen playlist, men da må man bruke desse "coinsa" for hver sang du legger i playlisten :)

Lenke til kommentar

Har spilt alt av GH siden GH2, samt Rock Band 3 og 4. Må nok si både GHLive og RB4 skuffet enormt. Jeg mislikte gitaren i GH Live rimelig mye, og sangene som følger med på platen er rimelig ræva. Det gjelder RB4 også, for øvrig. Misliker også sterkt at det ikke er noe som helst DLC i GH Live. Gidder ikke spille de samme gørrkjedelige sangene om og om igjen for å få nok credits til å kjøpe en sang jeg faktisk vil spille (og så spille den én gang? WTF?) en og annen gang. På toppen av det hele er det jo komplett umulig å feile en sang i Live-biten, så da er jo spillet totalt meningsløst for min del.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Var veldig skeptisk til dette, men etter å ha prøvd det en stund er jeg av en annen oppfatning. Der hvor RB4 er samme gamle og litt kjedelige for å være helt ærlig, føles dette mye mer friskt og nytt. Tv delen føles ikke like hemmende som en skulle tro. Men sangene.. Jevnt over ganske labert dessverre. Er alt for langt mellom noe som helst av særlig kvalitet her. Smak og behag selvsagt, men tror de aller fleste vil være enig i at det er myyyye grums her.

Lenke til kommentar

Liker ikke denne leie av sanger greia, hadde vært mye bedre hvis man kunne kjøpe sanger med coins og beholdt de for alltid. Mister litt av motivasjoen til å spille sånn som det er nå.

Nettopp derfor jeg gikk lei. De har jo også bekreftet for lengst at det aldri vil bli noen normal DLC-sanger, så de som er på platen er de eneste du får spille så mye du vil. Resten er kun på det TV-greia. I verste fall kan de faktisk fjerne sanger der også, for å gjøre plass til nye.

 

Rock Band 4 gjør lite nytt, men til gjengjeld er det svært bakoverkompatibelt. Det gjør at man allerede ved launch har tilgang til rimelig mange sanger, og flere kommer etterhvert som lisensproblemene ordnes. Er ikke alle de har lisens til i evig tid. Men sanger fra stort sett alle de gamle spillene skal nå være mulig å bruke i RB4. Spørsmålet er jo da om man vil ha noe nytt og frisk med få sanger, eller holde seg til det gode, gamle og veldig mange sanger? For meg er det lett valg. Blir RB4. Eller rettere sagt har jeg begge, men GH ble lagt bort etter bare noen timer, og blir ikke tatt frem igjen med det første. Vi har jo ikke engang de gamle karakterene tilbake. Er jo bare GH i navnet nå. :(

Lenke til kommentar

Da fant jeg GH Livre til 500kr endelig. Fy flate så vanskelig det er å omstille seg fra 1x5 knapper til 2x3..går helt i stå når de blander opp og ned toner. Og hvorfor er det BARE amerikanske collegepunkawesum bands i live delen av spillet? usj..GHTV er genialt da..bare en eviglang jukeboks med videoer og forskjellige kategorier..her kan jeg finne metal i massevis.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg røska frem Expert med en gang såklart..var som å få blindeskrift nedover skjermen. Sliter med advanced også..må nok ned enda et hakk..Ach, the pride hurts. takk for TRU tipset de hadde 30-70% avslag på alt mulig.

 

Veldig rart å ikke ha tilgang til all metalen jeg hadde i gh3 og 2 da. Men har sett Through the fire and flames på youtube så de popper vel opp her og der.

 

Savner en skikkelig training mode også, der man kan senke tempoet på låtene som i gh3. Driter egentlig i om 3d modellene er borte, så aldri på dem mens jeg spilte uansett.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Synes regular vanskelighetsgrad er altfor enkelt, mens advanced kan bli for vanskelig ofte.. Må vel bare bli litt flinkere.

Er glad 3d modellene er borte. Gøyere med musikkvideoene egentlig. Angående training mode, så kunne det gjerne fantes i live delen, men i ghtv der en må betale for å spille spesifikke sanger ville det ikke vært så mye vits i uansett.

Lenke til kommentar

Det er vel som med den gamle gitaren og den orange knappen. I starten føles det helt umulig å bruke den, så bare "klikker det" og man gjør det helt naturlig. Må bare øve. Er litt merkelig å ha 2 rader med knapper istedet for 1.

 

Men på en vanlig gitar er det jo 6 rader, så..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...