Gå til innhold

Generere regneark med fast bredde


Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Jeg har en tekstfil som skal importeres i Excel, settes med forskjellige kolonnebredder og deretter settes inn i et nytt regneark. Tekstfilen består av både tekst og tall. Dette skulle helst ha vært automatisert med en makro, da dette er noe jeg ofte gjør (med forskjellig tekstfil hver gang). Tekstfilen inneholder både tekst og tall, og alt skal være med i det nye regnearket (Jeg har under utprøving merket at Excel har fjernet alle nullene - dette er ikke ønskelig). 

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Importere fra CSV-fil........

 

KommaSeparerteVariabler..

Er i bunn gg grunn en .txt-fil

 

Mange filformater som inneholder rene veridier/data, blir ofte konvertert til .CSV fra original program for deretter og bli importer til et annet.

 

Et godt eksempel i det daglige: Et graveprosjekt blir prosjektert med GPS-koordinater for alle tenkelige prosesser.

Den som prosjekterer bruker gjerne et program som opererer med -.Sosi format. Når du skal ha det ombord i gravemaskinen, må dette konverteres til -.Kof format.  Disse dataene som tar omtrent null plass, kan for en fremmed åpnes rett i notepad, og faktisk være anvendelige i den formen....

Endret av Tangent
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...