hyp3z Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Driver å lager en flash-ting hvor en lydfil skal rulle i bakgrunnen (varer ca 10 sek). - Jeg kutter wav-fila perfekt, slik overgangen ikke høres ved slutten av kuttet - Konverter til mp3 (samme hvilken kvalitet) og så får fila et par millisekund ekstra (eller, en pause iallefall) på slutten, og overgangen blir tydelig Har prøvd med wma også, men med samme resultat. Jeg bruker Cool Edit/ Adobe Audition til kuttingen. Mp3-compressorene; LameEnc og Fraunhofer (sistnevnte funker litt bedre). Det er nytteløst å kutte bort litt ekstra på slutten av kuttet for å veie opp for pause-tiden. Noen som vet råd?
OBServer Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Problemet er at mp3 formatet ikke støtter gapless, og det er det lite du kan gjøre noe med. Noen spillere fikser på dette ved avspilling med et mer eller mindre vellykket resultat. Foobar2000 tror jeg bl.a. utnytter info fra lame taggen på lame encokodede filer, for ta bort dette mellomrommet. Høres ut som mp3 er et dårlig alternativ til ditt bruk.
hyp3z Skrevet 18. november 2003 Forfatter Skrevet 18. november 2003 (endret) Jasså ja .. Hva med .ogg? Kanskje det kan være et alternativ? Edit: Ogg vorbis funket enda litt bedre en Fraunhofer, men ikke godt nok. Andre gode forslag? Endret 18. november 2003 av hyp3z
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå