Gå til innhold

Den beste IP67 telefonen på markedet akkurat nå


Anbefalte innlegg

Hei, min S4 Active synger på siste verset, etter mindre enn tre år. Nå trenger jeg en ny telefon, og den er nødt til å tåle en del, da jeg jobber mye ute. Jeg har helt sluttet å følge med på markedet, bl.a. fordi jeg trodde denne mobilen skulle vare veldig mye lengre (er min fjerde IP67 telefon, og min andre smarttelefon med slik sertifisering).

 

Hva ville dere ha anbefalt i dag?

Endret av knosemjau
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var i samme situasjon som deg sist november, hadde og en S4A.

 

På det tidspunkt gikk jeg faktisk for en Galaxy S5 med en ganske tjukk bumper samt trådløst ladedeksel.

 

Det vil nok fremdeles være min anbefaling, såfremt utskiftbart battery betyr noe for deg.

 

Hvis ikke - så kan du jo evt. titte på S6 Active, eller evt. Sony Zperia Z5-serien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar! Kan man fortsatt kjøpe S5 mens S6 er på markedet? Synes det lønner seg å betale for/satse på trådløs lading? Ser ikke riktig et bruksområde for det ennå.

 

Samboeren min har Sonyen og jeg liker størrelsen veldig mye bedre. Men Sony-smaken av Android er betydelig mindre oversiktlig enn Samsung sin variant, det er hun faktisk enig i - som bruker dette hver dag. Jeg skal selvfølgelig se litt på specs ila uken, og før jeg bestemmer meg, men jeg er veldig takknemlig for alt av erfaringer. :) Kjekt å sammenlikne seg med folk i samme situasjon.

Lenke til kommentar

De har fremdeles "vanlig" S5 på lager noen steder mener jeg, men den oppgraderte S5 Neo er vel den som er mest aktuell nå. Det er annet chipset på S5 Neo, samt 5mp frontkamera istedetfor 2mp.

 

Trådløs lading er suverent på vanntette telefoner. Flott å slippe å fikle med luke. På S5 Neo så har du dog ikke det problemet. Ladeport-klaffen er tatt vekk, og selve ladeporten har blitt vanntett.

 

Ulempen med S5 Neo vs. "vanlig" S5 er at den er mye verre å roote, samt at det er labert med custom roms til den, da det er Exynos chipset istedetfor Snapdragon. Om dette ikke betyr noe for deg så er nok S5 Neo et godt valg.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Kan man fortsatt kjøpe S5 mens S6 er på markedet? Synes det lønner seg å betale for/satse på trådløs lading? Ser ikke riktig et bruksområde for det ennå.

 

Samboeren min har Sonyen og jeg liker størrelsen veldig mye bedre. Men Sony-smaken av Android er betydelig mindre oversiktlig enn Samsung sin variant, det er hun faktisk enig i - som bruker dette hver dag. Jeg skal selvfølgelig se litt på specs ila uken, og før jeg bestemmer meg, men jeg er veldig takknemlig for alt av erfaringer. :) Kjekt å sammenlikne seg med folk i samme situasjon.

 

 

Nå har jeg en relativt gammel Sony, men synes det er veldig fint å ha med å gjøre. Ligger mye tettere mot stock Android, så det bruker ikke like mye systemressurser som TouchWiz. Nå har jeg ikke hatt Samsung på flere år, så skal ikke si for mye om hvordan det måler opp nå, men jeg er i hvert fall veldig fornøyd med Sony sin løsning :) 

Lenke til kommentar

Kan hende jeg bestemmer meg NÅ, men etter tre Samsung telefoner som ikke holdt spesielt lenge (B2100, Galaxy Xcover GT-S5690 og S4 Active) er jeg villig til å prøve noe nytt. Jeg har aldri rootet en telefon, men går på Udemy-kurs om Android-programmering nå, så det er av interesse. Det er mulig jeg må gå for en Xperia Z3 + E6553, har litt begrensa utvalg her...

 

edit: Ser også at S5 Neo ikke er vanntett, og med dette faller den bort....

https://prisguiden.no/produkt/samsung-galaxy-s5-neo-239858

Endret av knosemjau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...