Gå til innhold

Vannskadet laptop


Anbefalte innlegg

Jeg har da klart det grusomme ved å søle en god mengde vann over laptoppen min. Jeg gjorde alt i beste evne for å redde den, men batteriet gikk ikke an å ta ut (inni laptoppen skrudd med spesielle skruer). To dager senere prøvde jeg å skru den på, i håp om et mirakel. Jeg ble dessverre skuffet, den ville ikke på.

 

Så, mine spørsmål er; er det noen som kan ha en viss formening om hva en reparasjon vil koste? Og er det noen verksteder å anbefale?

 

Det er en Asus zenbook, om det skulle ha noe å si.

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Nå har jeg ikke peiling på hvor dyr eller ny PC du har, skrur du den opp kan du miste garantien. Så er det sagt. Var jeg deg ville jeg ha gitt den litt mer tørketid først, og hvis det ikke hjalp, leita opp en Youtube-video med instruksjoner om hvordan man skrur opp akkurat din PC og prøvd det. Må legge til at en venn velta et vannglass over sin, og det gikk greit det, men han tørka den vel litt lenger en to dager.

Lenke til kommentar

Jeg finner ikke noe info om at CPU og GPU er loddet på HK så jeg antar at det ikke er det. Det er positivt siden du da slipper å betale for disse delene hvis du skal bytte HK. Jeg vil anta at det kun er HK som er skadet.

 

Det man gjør hvis vannsøl er ute på drapstokt er å skru opp hele skiten og få alle deler vekk fra hverandre så det ikke er noen kriker og kroker det er vann i. Så lar man det ligge noen dager.

 

Det du kan gjøre er å skru opp maskinen og demontere. Hvis dette ikke funker så kan du gå til et verksted, det kan hende maskinen ikke starter pga en kortslutning og at HK ikke har blitt ødelagt.

 

En ting er dog at timepris og reservedelpriser er ganske høye. Hvis CPU og GPU ikke er loddet og du må bytte det også så blir det dyrt, spesiellt hvis de bare bytter HK først. Vanskelig å si.

 

I veldig mange tilfeller så lønner det seg bare å kjøpe en ny maskin fordi timeprisen for reparering dreper prisforskjellen i forhold til å kjøpe ny. Du kan nok få noen hundrelapper hvis du selger den vannskadede også siden skjermen antagelig fungerer, vær ærlig så går det greit. Kjøper tar risikoen for at alt kanskje er ødelagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...