Gå til innhold

Stronglifts 5x5


lissom

Anbefalte innlegg

Knebøy:

85kg - 5x5

 

Militærpress:

35kg (5-5-5-5-4)

 

Markløft:

85kg - 1x5

 

Hvordan er det dersom en failer reps ikke fordi man er sliten, men kanskje litt ukonsentrert? F.eks hvis jeg ''divebomber'' meg ned i knebøy og blir veldig fremoverbøyd på vei opp, er det mulig å ta en ekstra rep på slutten av settet og da hente meg inn igjen?

 

Var allerede ganske sliten i armene før militærpressen, delvis pga. min bragd på 2x2 chin-ups på fredagen  :laugh:  Klarer det neste gang

 

 

Marken er ikke så aller verst, men du trenger mer buktrykk(dra inn mye mer pust og stram kjernemusklaturen), og ikke bøy knærne så tidlig.

 

Gjorde dette i dag. Gikk ganske greit. Takk for tips  :)

Endret av lissom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, er litt nøye på å ha riktig form så spørs hvor grove teknikkbrister jeg tåler før det blir for ille. Øve inn noen ''queues'' og arbeide med det mentale så blir det bra  :thumbup:

 

Torsdag blir siste økt før jeg drar til Roma i 9 dager. Har hatt en grei 4-5-ukers syklus, så får vi se om jeg finner noen treningssenter der og evt. hvor mye jeg deloader med når jeg kommer tilbake!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Knebøy:

20 kg - 2x5

40 kg - 1x5

60 kg - 5x5

 

Benkpress:

20 kg - 2x5

40 kg - 1x5

45 kg - 5x5

 

Pendlay rows:

40 kg - 5x5

 

Litt chin-ups også, kommer til å logge dette sammen med dips fremover. Har mistet alt som heter ankelmobilitet på to uker  :grin2:

Lenke til kommentar

Hvorfor tok du av så mye vekter i dag?

Knebøy ned 25 kilo, benkpress 10kilo osv.?

 

I knebøy er planen å øke med 5kg helt til jeg når 75kg, og etter det kommer jeg kjapt opp igjen til 85kg med 3 ganger knebøy i uka  :thumbup:

I BP trenger jeg kun 4-5 økter (som er forholdsvis tunge for meg i alle fall!) før jeg kommer tilbake til der jeg var.

Selv dagens vekter følte jeg at jeg fikk god trening av etter drøyt 2 ukers pause!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, Pendlay rows er konge.  :green:

 

Hvordan går det med kostholdet? Spiser du som du føler for eller går du litt mer seriøst til verks?  :)

 

Du om det  :roll:

 

Spiser som jeg føler for egentlig. Ikke alltid jeg som lager maten og da er det litt tungvint å få oversikt. Jeg har gått opp ca. 2kg siden treningsstart, men muskelratioen er nok ganske lav  :grin2:

Lenke til kommentar

Mandag

 

Knebøy:

20kg - 2x5

40kg - 1x5

60kg - 1x5

80kg - 5x5

 

Benkpress:

20kg - 2x5

40kg - 1x5

50kg - 1x5

55kg - 5x5

 

Pendlay rows:

47,5kg - 2x5

 

Rakk kun to sett før jeg måtte stikke. Tar 50kg neste gang så slipper jeg å balansere stanga på plater

 

Fredag:

Knebøy:

20kg - 2x5

40kg - 1x5

60kg - 1x5

82,5kg - 5x5 (små teknikkbrister)

 

Militærpress:

20kg - 1x5

27,5kg - 5x5

 

Markløft:

60kg - 1x5

70kg - 1x3

85kg - 1x5

Lenke til kommentar

Knebøy:

20kg - 2x5

40kg - 1x5

60kg - 1x5

70kg - 1x3

85kg - 5x5

 

Benkpress:

20kg - 2x5

40kg - 1x5

50kg - 1x5

57,5kg - 5x5

 

Pendlay rows:

50kg - 5x5  (SÅ mye deiligere med større plater  :grin2:  :grin2:  :grin2:  :grin2:  :grin2: )

 

BTW: Har opplevd at knær lager en knekkelyd under knebøy. Ingen smerte eller ubehag. Kan dette være kalsiumbobler eller resultat av dårlig oppvarming? Oppvarming er 4-5 bodysquats før jeg bygger meg opp til arbeidsvekt. 

 

Det er for øvrig rundt 82-85kg at formen blir litt dårlig. Skal jeg fortsette å øke?

Lenke til kommentar

BTW: Har opplevd at knær lager en knekkelyd under knebøy. Ingen smerte eller ubehag. Kan dette være kalsiumbobler eller resultat av dårlig oppvarming? Oppvarming er 4-5 bodysquats før jeg bygger meg opp til arbeidsvekt. 

 

Det er for øvrig rundt 82-85kg at formen blir litt dårlig. Skal jeg fortsette å øke?

Knær lager som regel litt lyd, helt ufarlig. Oppvarmingen din ser veldig god ut. :)

 

Hva mener du med dårlig form? Går knærne innover? Klarer du ikke å treffe dybde? Eller ser knebøyen mer ut som en "good morning"? Sannsynligvis er det ikke det at du er for svak for 80-90 kilo bøy, men at det er en teknikkfeil som holder deg litt tilbake. Mener å huske at jeg traff en liten vegg rundt samme vekt på knebøyen min.

Lenke til kommentar

Knebøy:

20kg - 2x5

40kg - 1x5

60kg - 1x4

80kg - 1x3

87,5kg - 5x5

 

Militærpress:

20kg - 1x5

30kg - 5x5

 

Markløft:

60kg - 1x5

90kg  - 1x5  (skulle kanskje hatt et mellomsett her, musklene fikk sjokk!  :ninja: )

 

Knær lager som regel litt lyd, helt ufarlig. Oppvarmingen din ser veldig god ut. :)

 

Hva mener du med dårlig form? Går knærne innover? Klarer du ikke å treffe dybde? Eller ser knebøyen mer ut som en "good morning"? Sannsynligvis er det ikke det at du er for svak for 80-90 kilo bøy, men at det er en teknikkfeil som holder deg litt tilbake. Mener å huske at jeg traff en liten vegg rundt samme vekt på knebøyen min.

 

 

Knebøyen ser litt ut som en ''good morning'', altså rompa kommer opp før ryggen. Tviler på at det er svake hamstrings, men heller at jeg tuller når jeg skal utnytte muskelrefleksen i bunn. Skal få filmet noen økter og legge ut her  :wee:

I dag gikk for øvrig knebøyen mye bedre.

Lenke til kommentar

Knebøy:

20kg - 2x5

40kg - 1x5

60kg - 1x5

80kg - 1x3

92,5kg - 5x5

 

Militærpress:

20kg - 1x5

30kg - 1x3

32,5kg - 5x5

 

Markløft:

60kg - 1x5

80kg - 1x3

95kg - 1x4  (Bøy i øvre del av ryggen på 3.reppen. Måtte også vente i 15 sek for å klare den 5.reppen) 

 

Er det lov å grine hver gang man ser et knebøystativ? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...