Gå til innhold

Tips til vanlig enkel Smartklokke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ønsker meg en Smartklokke hvor man som basis kan lese av tekstmeldinger og se anrop/ev.

tapte anrop. En som vibrerer på hånda. Noen som har noen tips ?

Det er så mange så vanskelig å vite. Kan slike treningsklokker også vise SMS/anrop ?

Blir takknemlig for svar.

 

Hvis du ikke trenger en treningsklokke så er nok Pebble Time et av de beste alternativene ettersom den varer i ca. 5 dager mellom hver lading.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter mye tenking frem og tilbake, Gikk jeg for pebble time. Siden de hadde det tilbudet. Fornøyd så langt, men lurer på en ting. Kan man ha Android wear på pebble, eller har ikke det noe med hverandre å gjøre, noen som vet ?

Grunnen til at jeg spør er mobilen spurte om jeg skulle laste ned Android wear.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Den var kul. Bestilte en selv...

Har hatt i5 Plus en stund nå. Funker fint, men er langt fra en smartklokke, selv om den har noen smarte funksjoner for et såpass rimelig aktivitetsarmbånd. Den kan (alle valg finnes i appen) vibrere og vise hvem som ringer ved anrop, vise at man får SMS, og vise at man får melding på FB Messenger, inkl noe av meldingen, samt noen andre ting også. Man kan ikke håndtere hverken anrop eller meldinger fra den. Den kan brukes som utløser for kamera på mobilen (som bare er nyttig når man skal ta bilde på litt avstand, og være med selv), og har funksjon for å få mobilen til å lage lyd når du har forlagt den (innenfor BT-rekkevidde, ca 10 m). 

 

Som aktivitetsarmbånd funker appen Zeroner for Android fint (2.0-versjonen, ikke 3.x). Den logger aktivitet og søvn, og lager histogram for uke og måned. Som vekkerklokke funker den veldig fint, man vekkes av en vibrasjon som ikke vekker hele huset. Batteriet holder bra, den holder godt over en uke på en lading til mitt bruk. Lading gjøres raskt og enkelt i en hvilken som helst USB-lader eller -utgang på PC. Den største svakheten er at den ikke har pulsmåler, noe som IMO er et must for et aktivitesarmbånd, men da må man noe opp i pris.

Endret av zanta
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Den var kul. Bestilte en selv...

Har hatt i5 Plus en stund nå. Funker fint, men er langt fra en smartklokke, selv om den har noen smarte funksjoner for et såpass rimelig aktivitetsarmbånd. Den kan (alle valg finnes i appen) vibrere og vise hvem som ringer ved anrop, vise at man får SMS, og vise at man får melding på FB Messenger, inkl noe av meldingen, samt noen andre ting også. Man kan ikke håndtere hverken anrop eller meldinger fra den. Den kan brukes som utløser for kamera på mobilen (som bare er nyttig når man skal ta bilde på litt avstand, og være med selv), og har funksjon for å få mobilen til å lage lyd når du har forlagt den (innenfor BT-rekkevidde, ca 10 m).

 

Som aktivitetsarmbånd funker appen Zeroner for Android fint (2.0-versjonen, ikke 3.x). Den logger aktivitet og søvn, og lager histogram for uke og måned. Som vekkerklokke funker den veldig fint, man vekkes av en vibrasjon som ikke vekker hele huset. Batteriet holder bra, den holder godt over en uke på en lading til mitt bruk. Lading gjøres raskt og enkelt i en hvilken som helst USB-lader eller -utgang på PC. Den største svakheten er at den ikke har pulsmåler, noe som IMO er et must for et aktivitesarmbånd, men da må man noe opp i pris.

Kjøpte denne selv nettopp, men får ikke til å koble den opp mot telefonen. Finner den ikke i zeroner appen. Jeg har lagt den til i bluetooth menyen på telefonen, men får spørsmål om å legge til som pålitelig enhet. Der stopper det for meg.

Telefonen er en Sony xperia x5 compact. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Prøvde å pare uten å legge til i bt meny først, men det funka heller ikke. Bruker zeroner 2.2.2.

Prøv igjen, men ha alle andre BT-dingser langt unna. Har ikke hatt problemer med i5, men ser at mange sliter med å få paret Xiaomi Mi Band til telefonen dersom det er andre BT-dingser som forstyrrer.

 

Du kan også prøve verson 3.x av appen (annet ikon, med en figur). Den funket ikke like bra, syntes jeg, men det var ikke noe problem å få paret den med i5. Prøv en annen telefon først, det kan jo være feil på din i5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...