Pipboy Skrevet 17. november 2003 Skrevet 17. november 2003 For en stund siden begynte systemet å gå veldig sakte, fant fort ut at det bare gjaldt når jeg brukte ting fra nevnte HD(har også en WD2000JB). HD'en hadde på det tidspunktet bare 1% ledig plass og tenkte dette kanskje var grunnen. Slettet litt og vips 14% ledig og kjørte en diskdefragmentering. Men gjett hva: Fortsatt like treg. Noen som vet hva dette kan skyldes? Formatering er utelokket, da alt av spill, filmer, musikk er lagret på denne.
KriB Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Defragmenter flere ganger, kanskje? Jeg føler noen ganger at jeg må defragge flere ganger spesielt nå disken er så full som din, for at det skal ha noen effekt.
M.H Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Det samme skjedde når min(e) Maxtor DiamondMax 9 200GB disk(er) tok kvelden. Gikk først veldig tregt når maskinen leste eller skrev fra disken. Etter hvert begynte den å bli ustebil, og maskinen hang og låste seg når data skulle leses eller skrives til disken(e). Kan kanskje være lurt å kjøre testprogram fra WD. Sånn for å være på den sikre siden. :-)
Pipboy Skrevet 18. november 2003 Forfatter Skrevet 18. november 2003 Kjørte en slik test: TEST FAILED! The Data Lifeguard Diagnostics utility has determined that your hard drive is not functioning properly. The diagnostic code for this error is 0199. Please make sure to use this code to initiate product replacement by using our Product Replacement online service. Back up your Data files imediately. Contact your Computer or hard drive vendor to obtain return information. If you have a WDC hard drive, you can request for a Return Merchandise Authorization(RMA) number by using our Product Replacement Online service with a diagnostic code of 0199 on our website. Må jeg få meg ny disk? Hvor lenge er det garanti på en slik vare(kjøpt fra Komplett)? :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine: :grine:
ColaBoy Skrevet 20. november 2003 Skrevet 20. november 2003 Kjipt med disken din, og ja, den må/bør byttes snarest. Tror disk garantien er 1 år.. kan ta feil.. Eksakt samme problemet har jeg selv smertelig erfart med to WD120GB disker. Lynet slo ned i huset og nesten smelta strømforsyningen, bytta power og fyrte opp. Det meste så "ok" ut.. men merket at diskene ikke var helt sammarbeids villige, kjørte diagnose programmet og fikk samme beskjed som deg. Men siden mine disker blei skadet under lyn nedslag, så går det under defnisjonen "Natur katastrofe". Som medfører ingen ny disk i retur på meg. Hive og kjøpe nye, så gjør nå 2 ting; 1) oppjusterer hjemme forsikringen, til også dekke "Natur katastrofer" 2) Kjøper overspennings vern, for data og hifi utstyret! :gretten:
Kent (StudioFreya) Skrevet 20. november 2003 Skrevet 20. november 2003 Kjør "chkdsk /f" hvis du kjører i Win2k eller XP.
Pipboy Skrevet 20. november 2003 Forfatter Skrevet 20. november 2003 Har nå kjørt en test som scannet alle sectorene(tok 19 timer++) den fant og klarte å reparere feilene. Kjørte så den testen der jeg fikk det resultatet som jeg postet tidligere, men denne gangen fant den ingen feil. Den er fortsatt like treg(kjører Norton Speeddisk as we speak) Burde jeg fortsatt sende den inn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå