Gå til innhold

Nettverk utvidelse med AP


Anbefalte innlegg

Hei. Har kjøpt meg en av disse:https://www.asus.com/Networking/RP-AC56/

Denne har jeg satt opp i AP modus. Den er koblet til ruteren med kabel. Problemet er at når jeg beveger meg fra en sone hvor jeg er på koblet ruteren til AP sin sone så henger mobilen på det svake signalet fra ruteren. Hvis jeg prøver manuelt å koble til AP'et så får jeg ikke lov før det har gått et par minutter. Jeg har kalt wifi Ssid for det samme på både ruter og ap. Noen som har vært bort dette problemet før, og kan fortelle meg hva jeg bør gjøre for å få et smooth oppsett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ikke bruk samme navn på AP. Dette er forbeholdt mer avansert utstyr.

2. Switching til beste signal skjer ikke automatisk på utstyr rettet mot privatmarkedet.

 

Rename AP og koble til manuelt når du beveger deg mellom sonene.

Tull. Jeg har det du ikke sier skal gå an hjemme og det fungerer fint.

 

1 stk. RT-AC66U og en WNDR4000. WNDR4000 satt opp i AP-modus med samme SSID/passord men forskjellig kanal.

 

Enheter switcher automatisk mellom nettene.

Lenke til kommentar

Det kan være fordi enhetene dine switcher til "beste signal". Ikke på grunn av nettverksutstyret.

I bedriftsnett er det aksesspunktene og wlan controller som switcher MAC-adresser sømløst over mellom aksesspunkt.

 

Generelt på enheter er de satt til å holde på et WiFi-signal til de mister det.

Når du skriver at de switcher automatisk, er det dekning fra begge aksesspunktene i hele området?

Hvis ikke er det kanskje så enkelt at du beveger deg utfor sonen til aksesspunkt 1 - og at enhetene derfor kobler over på aksesspunkt 2.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det høres ut som et klassisk "sticky client" scenario. Som TheHaugom sier, du trenger at nettverksustyret ditt hjelper til med roaming, også kalt client steering på enterprise produkter. Klientene vil flytte seg når et eller annet kriterie oppstår, som f.eks svakt signal etc. Men hva som regnes som svakt signal kan være veldig forskjellig fra klient til klient.

 

Søk på nett etter "sticky client" og "client steering" evt ta en titt her

 

https://eyenetworks.no/wifi-sentralen/sticky-clients-nar-dingser-tviholder-pa-darlig-wifi-dekning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...