Gå til innhold

Har vært inn på "Lokal sikkerhetspolicy" og rota det til...


Anbefalte innlegg

Hei! Har vært inne i "Lokal sikkerhetspolicy" for å hindre at alle registrerte brukere vises på innloggingsskjermen i Windows 10. Der inne fant jeg ut at man kan hindre brukere fra å logge seg inn lokalt på maskinen; noe som egentlig passet bra da denne maskinen skal fungere som server/nas. La så inn "Brukere" her, sjekket at jeg selv ikke var registrert under "Brukere" i "Lokale brukere og grupper". For sikkerhets skyld sjekket jeg også at jeg var listet opp under "Administratorer" og det var jeg. Startet pc'en på nytt og kommer nå ikke inn lenger fordi innloggingsmetoden ikke er tillatt. Kan noen komme med noen supre tips om hvordan man fikser dette, hvis det overhode går an å fikse, eller må jeg installere greia på nytt...

 

Hilsen Roger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Control userpasswords2 ???

 

Genialt triks for å fjerne/aktivere pålogging.

 

gpedit var mer vanlig å bruke i XP-dagene. Er selvfølgelig noen Tweaks som kan gjøre her enda, men ta gjerne å konferer med www.blackviper.com for hvilke og hva.

 

Er litt usikker, men hvis du "hamrer" F8 under omstart (etter POST'en), skal du vel få opp avanserte oppstartsalternativer. Er litt usikker siden jeg ikke har W10 selv (men SÅÅÅ mye forskjell fra W7/W8 kan det ikke være), men du skal vel få frem muligheten til å "resette" hele OS'et .....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det skal gå an å koble seg til med et remote consol.

 

En mulig måte (ikke helt sikker):

Start mmc

Legg til en snap-in som heter group policy editor og skriv inn hostnavnet i group policy object til den maskinen du skal styre.

 

Bildet er fra en 2008 server, men du skal ha noe av det samme på en Windows 10 pro maskin.

 

 

 

 

Eventuelt kan du gurgle for å finne ut hvordan du gjø dette via powershell...

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Det var liksom en system restore jeg skulle prøve å unngå, men siden dette var en nyinstallert maskin så bet jeg i det sure eplet og gikk for den løsningen...

Joda.

Men når man forkludrer det er det bare å forkaste endringene og begynne pånytt.

System restore av register og systemfiler er en fin ting og ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...