Gå til innhold

Varme klær


Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å oppgradere vintergarderoben min.

Klærne jeg har nå er gamle(10 år sikkert), og lite varme.

 

Jeg er på utikk etter nærmest så varme klær som mulig, som skal holde meg varm i mer enn -10/-15,

ved lavt aktivitetsnivå, over lang tid (minst 90 minutter). Har inntrykk av at mye av det man kjøper på sportsbutikker er høyprise merkegreier som ikke nødvendigvis er produktene med de beste varme-egenskapene.

 

 

Jakker:

Er det noen typer jakker som er bedre enn andre? Er f.eks vinter-kjeledress noe av det beste jeg kan få tak i når det gjelder å holde varmen? Ser iallefall mange narkiser på gata som bruker dette.

Gode steder å få tak i dette? Sportsbutikker? Felleskjøpet?

Andre tips?

 

Luer:

Det kommer selvfølgelig ann på produktet og hva der laget av,

men er luer av denne typen("fur hat") noe av det varmeste man får tak i?

s-l225.jpg

 

 

Sko/handsker

Forslag?

Endret av Drogin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De billige kjeledressene de selger på verktøy/byggvareforhandlere til 300-500 (type bulldog/bekken&strøm osv.) funker fjell,

kombinert med skoposer (gjerne ett lag isopor mellom fotpose og sko), ordentlige sko uten vernetå (m77 for eks) teknisk ullundertøy med netting under armer og fleecebukse&ullgenser/fleecegenser som mellomlag. 

 

Bjørnefitte er de varmeste luene men en "vanlig" skikkelig lue (type brynje for eks)  kombinert med hetta på kjeledressen eller med en balaclava under (om du ikke vil plages med å miste synsfelt pga. den irriternede hetta) holder lenge.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...