Gå til innhold

Natt ved sjøen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du trakker på mine spor ser eg (sandvika)-hi,hi-ei kjent vik for meg----bilde vart flott det.

Ja , du heter jo Roald så da er du vel der ifra. :D

Heter det Sandvika der? Det står noe annet på benken ved trafokisken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nydelig landskapsbilde. Om exifen stemmer har du egentlig relativt lav ISO, rart det da blir så mye støy. Jeg ville ha kjørt støybehandling og mørknet bildet ørlite

Hei Eva! Tusen takk for fin og konstruktiv kommentar. :)

Jeg har ikke noe avansert redigeringsprogram, så støybehandling vet jeg ikke hvordan funker. Men mørknet det litt kunne jeg gjort, eller heller latt være å gjøre det såpass lyst, for det var en god del mørkere egentlig skjønner du. ;)

Med støybehandling blir bildet jevnere eller "glattere" og kan med fordel justeres litt mørkere. Du får støybehandling både som plugin i Photoshop og som selvstendig program. Selv bruker jeg enten direkte i PS CC eller Topaz Denoise, liker å redigere. Men bildet ditt er fint slik det er også :)

Skrevet

Du trakker på mine spor ser eg (sandvika)-hi,hi-ei kjent vik for meg----bilde vart flott det.

Ja , du heter jo Roald så da er du vel der ifra. :D

Heter det Sandvika der? Det står noe annet på benken ved trafokisken?

Eg vaks opp der ja--- og har vore å fotografert der mange ganger--og er der ofte no og----det rette er sandvika-det navnet på benken er lenger til høgre , nede ved sjøen.

Skrevet

ISO 800 er ikke mye å bry seg om.

Moderne kameraer og linser tåler mye mer enn det før det blir korn som skjemmer vesentlig.

Jeg trenger rask lukkertid p.g.a. ustødige hender så jeg bruker 1250 fast nå. Enda var ikke det nok da jeg forsøkte meg på pipiphordene på balkongen bestående av bl.a. 4 svarttrost, x-antall kjøttmeis og noen færre blåmeis, gråspurver og pilfinker - og nå ha jaggu en av rødstrupene kommet tilbake igjen også.

Ser du antagelig har spart på lyset for å skjule litt. Jeg lyste opp og så da at antagelig kan problemet være at du har brukt lang lukkertid for da får du bevegelsene som skjer i himmelen i løpet av de 30s.

Hva med en V2 der du kutter nede så vannlinja går rent ut på nedre ramme og skaper diagonal mellom kortside og langside hvilket øker spenningen i bildet noe. Tar du også halve det mørke feltet øverst øker også dybdefølelsen noe fant jeg.

Du er jo ikke akkurat fremmed for smale panoramaformatet har jeg sett.

Roar

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...