Gå til innhold

Dette programmet sjekker om PC-en din er klar for Oculus Rift


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fikk høre av en her på forumet at hvis jeg fikk over 9000 poeng i 3D mark så var min pc klar for Oculus, Fikk rett under 9500. I dette programmet fikk jeg rødt kryss på prosessor og usb. Jeg vill tippe at mitt i7 2600K og mine usb 3.0 porter fungerer fint selv om programmet mener noe annet. Eller?

Jeg ville ikke blitt for bekymret. Programmer sjekker bare komponentene dine opp mot en liste. Virker som om Intel CPUen må være en nyere type. Altså uavhengig av hvor rask PCen din er, hvis du ikke matcher deres liste over hva du "må" ha så får du kryss.... Altså lite brukbar test. Fordi det er ingen test. Den lager en liste av din Pc og sjekker mot sin liste.

 

En Xeon E5-2690v3 med 12-kjerner på 2.6 GHz var ikke bra nok, sier jeg trenger i5-4690 eller bedre.

Tipper alle Xenon CPUer failer her. Xenon er nok ikke på lista, så auto-fail.  Ellers hjelper det lite med 12 kjerner om spillet bare bruker 4. En Intel core i5 er bedre til spill enn en 12 kjernet 2,6 Ghz Xeon. Fordi den har høyere frekvens på de kjernene som brukes. Som er 4.

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan Macbooken min scorer her ;)

Vel sin det bare er en sjekkliste og ikke en test vil du jo bare få kryss. Det hadde vært noe annet om den faktisk testet noe. Da kunne du fått en score og sammenlignet med minimumscoren hvertfall... Dette programmet kan ikke brukes til å ha gøy på den måten engang.

Lenke til kommentar

Hei Godtfolk.

 

Vil bare nevne at det går greit med svakere hardware, men for optimal opplevelse bør man følge anbefalingene. Har testet med eldre kort GTX 560 TI SLI setup, det går fint men det er noe lagg/tearing. Jeg ville uansett anbefale å ha sikkerlig hardware før man investerer i VR.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...