Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

En jente jeg nylig ble venn med har nå plutselig etter mange positive meldinger mellom oss den siste uken, blokkert meg overalt.

 

Hun har et av-og-på-forhold med en fyr, og de har nå hatt pause i noen måneder tror jeg. Problemet er at jeg er jo bare en vanlig guttevenn..? Hvorfor distansere meg fra meg når de blir sammen igjen? Jeg har jo ingenting med det å gjøre, og jeg har kun vennskapelige meldinger med henne, og kun gjort vennskapelig ting med henne (spilt kort, sett på TV, osv). Forstår meg ikke på den jenta...



Anonymous poster hash: e4a32...25f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne andre gutten er kjæresten hennes? Det er noe helt annet enn vennskapet med meg. Han vet om oss to også, og liker at hun treffer andre mennesker mens de er av-på, som i å treffe venner.

 

Sjangs på hva? Vennskap?

 

Hun har ingen andre guttevenner, men ønsket virkelig å ha meg som guttevenn skrev hun. Masse smilefjes i meldingene hennes til meg... plutselig blokkert...



Anonymous poster hash: e4a32...25f
Lenke til kommentar

Om du virkelig ikke har noe ønske om noe annet enn vennskap, så kan du jo oppsøke henne og si det og at du regner med at hun har misforstått dine intensjoner. Kanskje får du beskjed om å ryke og reise, men da har du i alle fall prøvd. Om hun fortsetter å oppføre seg som en dronning hele livet, uten å få noe feedback på det, så er ikke det så bra heller.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Hun oppfører seg slik som en del personer gjør i en sånn situasjon, er vel kanskje "bortskjemt prinsesse" syndromet som er ute og går. Hun snakket med deg så lenge hun følte det hadde noen verdi for hennne, uavhengig av hvordan du selv ser på vennskapet.

 

Hun brukte deg nok bare som en slags midlertidig kar som er fin å snakke med, dessverre. Eller så har han andre karen sagt at han ikke vil at du og henne skal ha kontakt.

 

Konklusjon; Finn deg ei annen jente som setter mer pris på deg. :)

Endret av Dr. Tesla
Lenke til kommentar

Hun har sendt SMS er til meg i form av filer. Jeg har også godkjenningblokkering på MMS, men det foregikk slik:

 

Jeg sendte henne en beklagelse på SMS > Fikk svar i form av et vedlegg man kan laste ned. Slik ser jeg på som mistenkelig, da vi sjeldent har utvekslet bilder og videoer. Hvis hun likevel sletter nummeret mitt for hver melding, så spiller det vel ingen rolle om hun sender bilder, videoer, eller faktisk tekst (noe jeg mottar).

 

Fristen på å laste denne ned var 21:25 i går, da hadde jeg fått den 21:25 i forrigårs. Det er vel slik at hvis det er et virus, så vil mottaker få beskjed om at viruset er åpnet, og kan ta over telefonen din, mens du kan vel ikke se om noen har åpnet filer du sender, hvis det IKKE er virus?

 

I går 20:00 fikk jeg en ny melding, da i form av MMS (som jeg også må godta i lik grad pga. virusfare), det virket som samme fil var konvertert til MMS for å komme lettere igjennom, da fristen fortsatt var gårsdagen 21:25. Bør jeg åpne MMS-filen? Vet ikke om det er hun eller typen som sender dette, eller bare et tilfeldig virus som er ute og går blant alle Norges innbyggere.

 

Den meldingen slettet jeg. Mens jeg fikk en beskjed fra Telenor om at X nr. har sendt en MMS (denne meldingen fikk jeg faktisk 5 minutter etter fristen for å åpne filen var gått ut, betyr det at den til evig tid ligger tilgjengelig på nett?), og at den kan sees på Mine Sider på Telenor sin nettside; det er vel en mer virussikker måte å få sjekket meldingen på? Selv om jeg ser den inne på en side med mange personlige opplysninger. Jeg har jo et virusprogram på PC i motsetning til mobilen. Bør jeg kanskje videresende slike MMS-er til folk i familien med sånne gamle telefoner og åpne de derfra? Slike telefoner mottar vel ikke virus. Og hvis det var en for lang melding for å sende via vanlig SMS, så vil vel denne MMS-en på PC vises i sin helhet som tekst, evnt. bilde eller video? Eller må man ''åpne den'' i lik grad som på mobil?

 

Det som skjedde, var at 00:00 ca. fikk jeg en ny MMS, med akkurat samme fil; alle opplysningene jeg får er frist og at den er 2KB. Da ser de vel at jeg ikke har åpnet meldingene deres, siden de er virus, kanskje?

 

Nå var heller ikke hun i en posisjon for å velge venner da vi begge har begrensede sosiale nettverk.



Anonymous poster hash: e4a32...25f
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...