Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Merkelig feil under oppstart av Windows 10 PC


Anbefalte innlegg

Jeg har en Lenovo Z50-70, som jeg har hatt i rundt 1 år snart. Etter at jeg installerte Windows 10 i fjor sommer, har jeg merket at under oppstart av systemet, så fungerer ikke "LoadingCirclen" (Alltså den sirkelen som spinner under Lenovo logoen på Oppstart) skikkelig. Den går forbi som en linje på tvers over Lenovo Logoen. Jeg har oppdatert BIOSen til nyeste versjon, men har ikke funnet noen løsning. Jeg setter STOR pris på all hjelp :)

 

[Kan laste opp video av hvordan dette ser ut dersom det er nødvendig.]

 

-Isak- 

 

SPECS:
8 GB RAM
1 TB SSHD

nVIDIA GT 840 M

Intel Core i7 4510U

NB! Dette er en Laptop med ekstern skjerm tilkoblet.

Endret av Isak Dombestein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungerer maskinen som vanlig?

Selve oppstart skjermen ( med mindre du ikke har tilgang til pcen's oppstarts innstillinger ) kan ofte fungerer litt forskjellig , så lenge pcen laster inn windows innenfor rimelighetens grenser så bør alt være helt greit. Tar det ekstremt lang tid kan det tyde på at systemet ditt har problemer med noe som feks disken.

Lenke til kommentar

Win 10 har jo en ny loadingindikator så det er antagelig bare en "krasj" mellom denne og den vanlige. Hvis den indikerer at den loader så er det ikke noe galt. Kan også hende det er noe krøll med skjermoppløsing eller noe slik.

 

Det er greit å laste opp en video ja, blir enklere å forstå "feilen" da :)

Lenke til kommentar

Fungerer maskinen som vanlig?

Selve oppstart skjermen ( med mindre du ikke har tilgang til pcen's oppstarts innstillinger ) kan ofte fungerer litt forskjellig , så lenge pcen laster inn windows innenfor rimelighetens grenser så bør alt være helt greit. Tar det ekstremt lang tid kan det tyde på at systemet ditt har problemer med noe som feks disken.

PCen fungerer som vanlig, men det tar litt lenger å boote den ja. Kan sikkert kjøre chkdsk inne i CMD å sjekke om dette fungerer. Jeg har også prøvd å "Resettte til Factory Defaults". Dette sendte meg rett tilbake på Windows 8.1 Jeg oppgraderte igjen til Windows 10, og alt gikk fint de første 2-3 ukene før dette problemet dukket opp igjen...

 

EDIT. chkdsk fant ingen problemer med disken. Legger ved et bilde så dere selv kan se :=)

 

https://www.dropbox.com/s/7ofcxh5otyjzjon/chkdsk%20diskusjon%20.%20no%20.jpg?dl=0

 

Win 10 har jo en ny loadingindikator så det er antagelig bare en "krasj" mellom denne og den vanlige. Hvis den indikerer at den loader så er det ikke noe galt. Kan også hende det er noe krøll med skjermoppløsing eller noe slik.

 

Det er greit å laste opp en video ja, blir enklere å forstå "feilen" da :)

Hvordan fikser jeg dette mon tro? 

 

Jeg skal laste opp video i morgen, ettersom jeg ikke har tid akkurat nå :)

 

Takker så langt for gode svar :-)

Endret av Isak Dombestein
Lenke til kommentar

Da antar jeg at det ble funnet feil under den lengre sjekken og disse ble fikset?

Slik tegn bør man tolke litt som at disken begynner å få feil , noen ganger kan den fungere i flere år videre men det kan være lurt å vurdere å bytte den ut snarest.

Det ble  nok fikset under den lengre oppstartssjekken ja, men problem på disken? Denne laptopen er ikke engang et år gammel... Merkelig om det er noe galt med disken allerede nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...