Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Navn på jente i butikken..


Anbefalte innlegg

Hallaisen...

Har seg slik at jeg har snakket en del med ei jente bak kassa i lokalbutikken min i det siste, og fått en god tone. Jeg er egentlig en sjenert mann, men har turt å småprate litt med den vakre jenta noen ganger i det siste. Hun er så utrolig søt!
Målet mitt er jo å be hun ut, men er ikke så lett å tørre. Men da jeg var innom ista mannet jeg meg hvertfall nok opp til å spørre hva hun heter (så kan jeg kanskje søke hun opp på facebook og finne ut om hun allerede er opptatt). Først så hørte jeg ikke hva hun sa, så jeg sa "hva sa du?", hun svarte meg igjen og sa navnet sitt. Men denne gangen klarte jeg heller ikke å høre hva hun sa, og var flaut å spørre en tredje gang med masse folk i kø bakover så jeg sa bare "okey, hyggelig!" også gikk jeg.
Men jeg vet jo fortsatt ikke hva hun heter, og det blir så flaut neste gang om jeg ikke "husker" hva hun het allerede!
Hørtes ut som hun begynte med 'æ' og sa "ælen" eller mer "ærling", men det henger jo ikke på en såkalt greip. Har noen forslag til hva det kan være hun sa? Hva heter den flotte dama? :p
Hun jobber svært sjeldent, så kan bli en stund til neste gang, og har hvertfall lyst til å finne hun på facebook, så jeg vet om jeg prøver meg på noen som er ledig eller ikke. Er på leting så må vite dette nå. Hvis hun er singel, er hun perfekt!

vh frustrert fyr :(



Anonymous poster hash: 1f8c6...055
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eg bruker å gjere i slike situasjoner å sei at eg syns ho er utrulig vakker og om vi skal møtast ein dag og bli litt bedre kjent :) får sjeldent nei :)

Synest du det er greit at andre menn sier det til dama di også, eller er det greit å ha henne for seg selv? Men du er nok skjeldent vakker siden du aldri får nei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det eg bruker å gjere i slike situasjoner å sei at eg syns ho er utrulig vakker og om vi skal møtast ein dag og bli litt bedre kjent :) får sjeldent nei :)

Synest du det er greit at andre menn sier det til dama di også, eller er det greit å ha henne for seg selv? Men du er nok skjeldent vakker siden du aldri får nei.

 

Om andre menn gir kompliment til dama mi så blir eg glad på henna vegne. At ho får kompliment har ingenting med meg å gjere. Eg skjønner ikkje heilt kva poenget er med kommentaren din då det er rett og slett berre fjas. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Det eg bruker å gjere i slike situasjoner å sei at eg syns ho er utrulig vakker og om vi skal møtast ein dag og bli litt bedre kjent :) får sjeldent nei :)

Synest du det er greit at andre menn sier det til dama di også, eller er det greit å ha henne for seg selv? Men du er nok skjeldent vakker siden du aldri får nei.

 

Så absolutt innafor å si det, om hun skulle være oppegående og opptatt så sier hun "takk, men jeg er opptatt".

 

 

Til TS, kanskje få navnet hennes fra en av kollegaene? Først spør du en yngre ansatt hvor en vare ligger så fyrer du på et spørsmål etterpå som:

Anonym:"litt random, men du vett hun jenta som jobber... (later som du ikke husker navnet).. hun dama med blått hår, svarte øyner og ca. 190."

Butikkansatte sier navnet til kollegaen.

Butikkansatte:"Anastasia?"

Anonym:"Anastasia ja! Gikk hun på Vardeneset skole."

Butikkansatte:"nei, men hun spilte på skolens korps."

Anonym:" ahhh, visste det var noe kjent med henne."

Så løper du ut av butikken.

Voilaa

Endret av Snapfat
Lenke til kommentar

Det går an å spørre en av hennes kollegaer. Men de vil sannsynligvis si "det kom en fyr og spurte meg om navnet ditt, har du en stalker?"

 

Evt spørre henne om mobilnummer neste gang. Det gjorde jeg med en kjempesøt kassadame på Narvesen som nesten nagla meg til veggen med blikket hver gang jeg gikk inn i butikken, og jeg var innom nesten hver morgen og ettermiddag på vei til og fra jobb i Oslo. Jeg fikk det,  vi bombarderte hverandre med tekstmeldinger og hun ble bestevenninna mi i over ett år. Men vi ble ikke kjærester.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

You snooze, you lose. Er du ikke sikker nok til å spør henne, kommer du heller ingen vei. 

 

Husk at butikkansatte stort sett skal ha en hyggelig eller god tone med alle de møter på jobb. Du må nesten ta samtalen et lite steg videre for å sjekke. 

 

 

 

Joda. Kassadamer liker så godt å bli sjekket opp, når de er på jobb.....  [facepalm]



Anonymous poster hash: ccece...53d

 

Samme hvor man sjekker opp noen. Liker de deg, så er det null problem.

Lenke til kommentar

Det hadde ikke spilt noen rolle om du hadde glemt navnet hennes. Problemet her er jo at du ljugde og lot som om du hadde fått med deg navnet hennes. Det du holder på med nå er cover-up for det. Er helt imot løgner av prinsipp, men her bør du nok ljuge og late som du har glemt navnet hennes (noe annet blir for kleint, når du ikke kjenner henne. Om dere faktisk blir kjent, kan dere sikkert le av det om et års tid). "Hva var navnet ditt igjen?" Prøv å ha noe mer du vil si – få i gang en prat eller spør om telefonnummeret.

Lenke til kommentar

Står ofte på kviteringen

Kåpter: Og har sjekka det men var ikke noe på  :(

 

Det eg bruker å gjere i slike situasjoner å sei at eg syns ho er utrulig vakker og om vi skal møtast ein dag og bli litt bedre kjent :) får sjeldent nei :)

Hehe syntes dette hørtes for godt ut til å være sant, men uansett er jeg er nok ikke så selvsikker. ;)

Sier u virkelig dette ofte midt i kassa med lang kø bak deg? "du er utrolig vakker osv osv?"

 

 

Erle.

Det var et veldig bra forslag, det hørtes nesten akkurat sånn ut "..ærle.." men på facebook får jeg bare opp masse Erlend'er og det er overhodet ikke interessant :p Erle må være et sjeldent navn, synd jeg ikke finner noen som heter det. Men takk for ettt godt forslag!

 

 

 

Det eg bruker å gjere i slike situasjoner å sei at eg syns ho er utrulig vakker og om vi skal møtast ein dag og bli litt bedre kjent :) får sjeldent nei :)

Synest du det er greit at andre menn sier det til dama di også, eller er det greit å ha henne for seg selv? Men du er nok skjeldent vakker siden du aldri får nei.

 

Så absolutt innafor å si det, om hun skulle være oppegående og opptatt så sier hun "takk, men jeg er opptatt".

 

 

Til TS, kanskje få navnet hennes fra en av kollegaene? Først spør du en yngre ansatt hvor en vare ligger så fyrer du på et spørsmål etterpå som:

Anonym:"litt random, men du vett hun jenta som jobber... (later som du ikke husker navnet).. hun dama med blått hår, svarte øyner og ca. 190."

Butikkansatte sier navnet til kollegaen.

Butikkansatte:"Anastasia?"

Anonym:"Anastasia ja! Gikk hun på Vardeneset skole."

Butikkansatte:"nei, men hun spilte på skolens korps."

Anonym:" ahhh, visste det var noe kjent med henne."

Så løper du ut av butikken.

Voilaa

 

Fint forslag deet, men har ikke så lyst til å snakke med andre ansatte om hu, jeg vil snakke med hu. Men hun står alltid i kassa og det er alltid kø + sjeldent jeg ser ho :( Vet hvertfall at hun jobber onsdager 11-19, det har vi snakket om. Etter jeg hørte det har jeg vært innom hver onsdag :p

 

 

Eilin.

 

Takk. Men fant ingen som lignet :( Flere forslag anyone?

 

 

Det går an å spørre en av hennes kollegaer. Men de vil sannsynligvis si "det kom en fyr og spurte meg om navnet ditt, har du en stalker?"

 

Evt spørre henne om mobilnummer neste gang. Det gjorde jeg med en kjempesøt kassadame på Narvesen som nesten nagla meg til veggen med blikket hver gang jeg gikk inn i butikken, og jeg var innom nesten hver morgen og ettermiddag på vei til og fra jobb i Oslo. Jeg fikk det,  vi bombarderte hverandre med tekstmeldinger og hun ble bestevenninna mi i over ett år. Men vi ble ikke kjærester.

Ja nei det vil jeg ikke gjøre!

 

Jeg hadde faktisk tenkt til å gjøre det idag, men feiga ut. Hadde planlagt å svare på spørsmål om kvittering med at "ja.. hvis du skriver på nr ditt" :) - men hun spørte aldri om kvitto :(

 

 

Spør om mobilnummer. Se om du ikke kan få navnet da via 1881.

 

Skal prøve å manne meg opp til dette neste gang. Tar nok frem tlf min og finner frem 'Telefon' med nummer tastene, så blir det fort og enkelt for hun å skrive det inn - hvis hun har lyst seff.

 

 

 

Joda. Kassadamer liker så godt å bli sjekket opp, når de er på jobb.....  [facepalm]

 

Anonymous poster hash: ccece...53d

 

Joda. Er eneste muligheten, for det er eneste stedet jeg noengang har sett hu.. Så har ikke så mye valg, og har så lyst til å gå ut med hun. Har tenkt veldig mye på hun etter jeg traff hu.

 

Andre forslag til å 'sjekke hun opp' da??

 

 

You snooze, you lose. Er du ikke sikker nok til å spør henne, kommer du heller ingen vei. 

 

Husk at butikkansatte stort sett skal ha en hyggelig eller god tone med alle de møter på jobb. Du må nesten ta samtalen et lite steg videre for å sjekke. 

 

 

 

Joda. Kassadamer liker så godt å bli sjekket opp, når de er på jobb.....  [facepalm]

 

Anonymous poster hash: ccece...53d

 

Samme hvor man sjekker opp noen. Liker de deg, så er det null problem.

Sant det, må tørre å ta det videre. Hittil har vi bare snakket om enkle ting.

Det er jeg fullt klar over, jeg har jobbet i butikk 7 år selv, så vet hvordan det funker.

 

Det hadde ikke spilt noen rolle om du hadde glemt navnet hennes. Problemet her er jo at du ljugde og lot som om du hadde fått med deg navnet hennes. Det du holder på med nå er cover-up for det. Er helt imot løgner av prinsipp, men her bør du nok ljuge og late som du har glemt navnet hennes (noe annet blir for kleint, når du ikke kjenner henne. Om dere faktisk blir kjent, kan dere sikkert le av det om et års tid). "Hva var navnet ditt igjen?" Prøv å ha noe mer du vil si – få i gang en prat eller spør om telefonnummeret.

Ja jeg er enig, er egentlig imot løgner selv, men var så kleint og masse kunder. Fikk litt panikk. Kan vel forstå dette? Ja jeg må nok late som jeg har glemt det, eller så må jeg late som jeg trodde det var 'Erle' fordi det kunne høres veldig sånn ut (hvis dette i det hele tatt er et navn? :p). Kan jo kanskje si "Hei Erle! Det var Erle, sant?" ;)

Ja men hva skal man si da? Er ikke så lett, aner jo ikke hva vi kan ha til felles. Begge har jobbet i butikk. "Det er kaldt for tiden"? lol :D

 

 

Hvis kassadama utvilsomt viser interesse, f.eks. ved å stirre deg ned i køen og smile hver eneste gang dere møtes i butikken, så er det bare å spørre syns jeg. Det verste du kan få er et "nei".

Ja det vil jeg definitivt si. Hun smiler alltid og virker litt usikker/nervøs når jeg dukker opp. Jeg er egentlig veldig kjekk, så kanskje det er derfor hun blir litt satt ut. Har også sett hun har kikket bort på meg når jeg har handlet i annen kasse enn hennes.

 

Men jeg mangler den jævla selvtilliten!! :(

 

Anonymous poster hash: 1f8c6...055

Lenke til kommentar

Erle gir 90.000 treff på Facebook. Sikkert endel duplikater, men helt uvanlig kan det ikke være ;)

 

Kast deg utpå ;)

 

Tror kanskje jeg fant hu!! Men hadde bare to bilder, og de var veldig uklare. Jeg la hun til, så får vi se hva som skjer, hun kjenner meg nok igjen når hun ser bildet mitt.

I'll be back.

Oppdaterer her når vi er sammen ;)

 

Anonymous poster hash: 1f8c6...055

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dKc7vp3W

Lilletips; du har det ikke travelt. Bruk heller noen dager ekstra på å kjøpe totalt meningsløse ting på butikken, se om du ikke klarer å la kjemien vokse litt mer naturlig. Tipper hun blir vilt sjarmert av initiativ ute i den virkelige verden kontra å kun ha fortalt fornavnet sitt til en fyr på butikken for så å få en venneforespørsel noen timer etter.

 

Og til han som snakka om damer og komplimenter og typer og uenighet; jeg liker når dama mi får komplementer, men er forskjell på intensjonene bak komplementene. Som regel ler vi bare av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...