Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Databord sitte/stå. Hjelp til valg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger nytt databord uansett, og tenker på å kjøpe et som jeg kan justere mellom og stå og sitte. Ønsker et enkelt bord, med stor plass. Så billig som mulig uten at det går for mye utover kvaliteten.

 

Har sett på dette som en mulighet: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29084966/

 

Andre forslag?

Sveiv på den der? Ser for meg at det berre blir ei plage.

 

Eg hadde nok gått for noko som dette: http://www.ajprodukter.no/bord/skrivebord-og-hev-senk-bord/hev-senk-skrivebord-elektrisk-flexus/3815231-3038663.wf

 

Både mor og far har liknande pultar på jobb. Eg er ikkje i tvil kva eg skal kjøpe neste gong.

Lenke til kommentar

Sveiv på den ja. Du har nok rett i at det kan bli en plage, husker jeg testet et lignende bord hos IKEA (kanskje det samme) og det tok ganske lang tid å få det opp i riktig høyde. Kan sikkert også bli lett ødelagt når du sveiver opp og ned hele tiden.

 

Takk for forslaget.

Lenke til kommentar

Det bordet fra Ikea ser veldig vinglete ut siden det knapt er noen form for avstivning på det. Sveiv er også håpløst. Det bør være elektrisk.

 

Før du anskaffer deg et bord bør du også undersøke om det er høyt nok til deg i øverste stilling. Hvis det mangler 2-3 cm merker du det fort på ryggen. Jeg er litt høy og slet litt med høyden på mitt bord på jobben. Det ble løst ved å bygge det opp 2-3 cm.

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen. Fikk veldig lyst på det bordet Vikingen anbefalte, går nok for det. Er nok på høy tid at jeg kjøper et skikkelig kvalitetsmøbel til PC'en.

 

Jeg er ganske lang jeg også, ca. 193 cm, men tror nok en maks høyde på 120 cm vil gå, etter litt rask måling. Skal se nærmere på det før jeg gjør en beslutning.

 

Folk kan gjene komme med flere innspill hvis de har noe å legge til.

Lenke til kommentar

 

Folk kan gjene komme med flere innspill hvis de har noe å legge til.

 

Tenk deg godt om før du velger å investere I disse bordene.  Kommer du virkelig til å jobbe stående?

 

Selv fikk jeg et slikt bord på jobben. Stod vel og jobbet noen få ganger, deretter ble bordet senket tilbake til sittestiling for godt.  Fryktelig kjedelig å jobbe stående.  

Lenke til kommentar

Jeg jobber ikke akkurat ved PC'en så det er ikke sånn at jeg blir stående i timesvis hver dag. Jeg tenker bare at jeg kan stå for å lese artikler, skrive e-poster, vanlig surfing osv, som når det er noe som må googles. Også setter jeg meg hvis jeg vil slappe av med et spill, en youtube video eller noe sånt.

 

Så jeg tenker at jeg kommer til å veksle en del mellom sittende og stående, for å spare ryggen litt hvis det blir mange timer foran PC'en en dag. Er vel strengt tatt ikke nødvendig for meg, men det kommer ikke til å sprenge budsjettet mitt akkurat, så jeg tror jeg skal gå for et skikkelig bord denne gangen.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Ser denne er gammel, men var en av de første postene jeg fikk opp når jeg søkte hev senk bord, så det er sikkert nye som også finner denne. Jeg var å så på AJ produkter sitt showroom, og deres hev senk bord (prøvde mange) bråket endel (motoren) og det er ikke gjevn start og stopp på de, det rykker 0-100 i hastighet og stopper likt, så har du skjermen på en arm så rister og dingler det ganske mye når du starter og stopper bevegelsen. De ve har på jobben mellom norengros er derimot veldig stillegående og har myk start og stopp, som er veldig mye bedre. Merico A.S er et annet merke vi har på jobben som også har myk start og stopp, og bråker lite.
Så bryr man seg opp myke bevegelse og lite motorlyd, så er ikke AJ å anbefale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...